larm till min bmw e34 520i 24v -91 import: cargard,defalarm?

E-30
29 januari 2008 · 1 050 Inlägg

noxxvile skrev:
okej, vill gärna ha ett larm som är godkännt av försäkrings bolaget då  den blir lägre då också.
850s larmet är ju godkännt, hade vart kul att ha ett t70c men de är inte godkännt på min e34 520 -91 import

mvh micke

Jag vill ej verka taskig, men hur mkt tror du att försäkringbolaget betalar för en E34-91:a. Om nu bilen skulle bli stulen & slaktad. Tippar att de ersätter dig med: 10-15.000:- Om nu bilen är i kanonskick.
Då är väl frågan om det verkligen är befogat att punga ut med 3,500:- för ett larm? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
noxxvile
29 januari 2008 · 148 Inlägg

jag vill mest ha larm för att inte slutsteg,bas,stereo och fälgar ska vara så lätt att sno från bilen.

man parkerar ju säkrare om man har larm på bilen?
Om någon bil skulle börja larma och någon står vid bilen, skulle ni tro de är ägaren?
mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
E-30
29 januari 2008 · 1 050 Inlägg

noxxvile skrev:
jag vill mest ha larm för att inte slutsteg,bas,stereo och fälgar ska vara så lätt att sno från bilen.

man parkerar ju säkrare om man har larm på bilen?
Om någon bil skulle börja larma och någon står vid bilen, skulle ni tro de är ägaren?
mvh micke

Om tjuvarna vill ta sig in i en bil som är larmad, så är det inga problem alls, oavsett om du har ett dyrt CG850s eller ett billigt CG950s. Det skickar in 12volt i chassiet, vilket resulterar i att varenda säkring går sönder. Sedan är det bara att plocka åt sig. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
noxxvile
3 februari 2008 · 148 Inlägg

kan de verkligen vara så enkelt?
sånna proffs har vi inte hära uppe,smile
mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
E-30
3 februari 2008 · 1 050 Inlägg

De brukar plocka bort blinkersglaset, sedan korsluter de anslutningen med ett bärbart bilbatteri. SMACK!!
Det finns även intelligenta fjärrkontroller att köpa via USA, dessa letar själva upp koden till larmet för att öppna dörren via centrallåset. Sedan finns det fjärr kontrller som KOPIERAR koden när ägaren trycker på fjärren. Men då bör tjuven vara närvarande, när ägaren aktiverar larmet via orig fjärren. Egentligen är det smartaste att koppla bort centrallåsöppningen från larmet, då måste tjuven pilla upp dörren med. big_smile

Undra hur länge det dröjer innan försäkringsbolagen kommer att förbjuda centrallåsöppning via larmet?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
AndreasPlars
20 februari 2008 · 1 062 Inlägg

Ja, kopiera sändarkoden från en Cargard fyrknappsfjärr eller Defa Patriot/800serien kan man glömma då de precis som tidigare skribent skrev har rullande kod där en del byts och "förbrukas" varje gång.
Sedan kan man ju undra hur fan man ska få varenda säkring i bilen att gå bara för att man lägger 12 till Chassiet! ska man ta alla kablar var och en i taget då? Låter som en stor bluff!
Kortsluta blinkers eller skicka på 12v där gör knappast så att det inte utlöser ett larm eller leve fan om sirenen eller går att starta bilen.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Spangen
24 juli 2008 · 1 Inlägg

Ja asså at du inte skulle kunna köpa ett bggat larm för att kablarna är svarta är ju bara bull..... har du lite vett inanför skallen och kanske en multimeter, så löser du det ganska fort. Själv har jag precis knäckt ett 850s larm. Tog ungefär 15min för att veta vilken kabel som skulle vart. Men visst är kablarna svarta, men med lite list så löser man det mesta.

Mvh Spången

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang