Som topic lyder: Är det någon som har erfarenhet av
X-Sound QL2000.4,
![http://media.thg.dk/DAT/pic/m/43977.JPG]()
Bilen jag tänkte sätta det i är en Mazda 323 BA -98
Jag kommer bygga en egen låda med rätt mått för bakluckan.
Huvudenhet:
JVC KD-G721Basarna jag tänkte driva det är:
1st Rockford Fosgate Punch 2 12":
Bas: 12 tum. Polypropylen membran. poly-foamupphängning. Formpressad plåtkorg. Impedans 2x2ohm. Känslighet 86dB. 4-lagers talspole på 50mm (spun-laced nomex). 62oz dubbel magnet (förlängt polstycke). Effekttålighet 500W max. 250W RMS. Monteringshål 283mm. Yttermått 324mm. Monteringsdjup 162mm. Vas 68 liter. Fs 26Hz. Qts 0.55. Xmax 11. Lådtips: 26-35 liters sluten låda.
Inköpt.
2st Rockford Fosgate Punch 1 8":
Bas: 8 tum. Polypropylen membran. poly-foamupphängning. Formpressad plåtkorg. Impedans 4ohm. Känslighet 84dB. 4-lagers talspole på 38mm (spun-laced nomex). 38oz dubbel magnet (förlängt polstycke). Effekttålighet 300W max. 150W RMS. Monteringshål 181mm. Yttermått 222mm. Monteringsdjup 105mm. Vas 13,9 liter. Fs 40Hz. Qts 0.52. Xmax 8,4. Lådtips: 15 liters portad låda (3-tum 35-41cm).
De två sista är inte inköpt ännu, jag står i valet och kvalet om jag ska ta 2st Rockford 10" Punch 2 i stället för 8orna.
Musiken som spelas är medstadels Rock och lite Metall.
12 tummaren drivs just nu med ett DLS CA12, vilket inte är tillräckligt bra för den.
Köper jag steget och de 2 8" är jag lite osäker på hur jag ska koppla detta sen.
Steget har 4 kanaler, kan jag koppla in de 2 8orna på 2 kanaler (bryggat) och 12an på de andra 2 (bryggat)?
Till detta kommer jag köra mina Pioneer 6*9or på ett 760W Pioneer steg.
Sen funderar jag på köpa 2st 6,5" till bakdörrarna och byta ut de 5,25" som sitter i dörrarna fram och ha diskaneter med delningsfilter fram. Detta kommer drivas direkt från huvusenheten.
Skulle vilja ha tips på några som är bra (inte super bra) och inte så dyra.
Pallar en 1,2 farad kondensator med detta åvan?
Tack på förhand!
/pars