5684
Sök

Tickande ventil i Volvo 850 T5

195 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Härromdagen skulle jag bara köra en liten kort runda med bilen för att kolla om bromsarna tog ordentligt, motorn lät bra och bromsarna fungerade utmärkt.

Men idag när jag skulle ut och köra hör jag tickande ljud från motorn,förmodligen ventiltick. Är det skadligt för motorn? Har även hört att om bilen stått ett tag tar det lite tid för oljan att cirkulera om den är kall. Jag körde kanske 5 min idag men tickandet fortsatte... Behöver jag bli orolig?

403 Inlägg
27 juli 2008
Har du kollat oljenivån!! Kan nog hända att du har för lite olja i!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 juli 2008
spridarna brukar låta lite på 850 liknande ljud

2slow

8 297 Inlägg
27 juli 2008
Att det tickar lite är inget att bry sig i. Är det från en lyftare så brukar det försvinna när motorn kommit upp riktigt i temperatur. Så länge det inte tokslamrar äcven efter att den blivit genomvarm och den börjar gå riktigt dåligt och bli svårtstartad så är det inget att bry sig i.

998 Inlägg
27 juli 2008
mina tickar också har dom gjort i 5000 mil. har inte hänt något alls. startar och går som den ska.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Sök