Behöver hjälp ang dumpventil.

Psykoman
27 juli 2008 · 10 Inlägg

Vill sätta dit en Dumpventil på min Volvo V40 T4. Men vet inte vad för en jag ska köpa. Det finns så mkt att välja mellan.
38 mm anslutning och 25mm !? Det säger inte mig så mkt.
Så jag tackar för all hjälp jag kan få.smile

Markus_MR2
27 juli 2008 · 761 Inlägg

Tips: Undvika montera dump då din bil har LMM..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
LocKtar Herr
27 juli 2008 · 1 722 Inlägg

Markus_MR2 skrev:
Tips: Undvika montera dump då din bil har LMM..

Han behöver ju inte köra en öppen dump, han ska ju köra återcirkulerande..

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Psykoman
27 juli 2008 · 10 Inlägg

vad är skillnaden på öppen dump o återcirkulerande !? är inte så insatt i bilar som
ni förstår. mitt intresse har precis börjat. wink

zijaa Bilmekaniker
27 juli 2008 · 1 354 Inlägg

Psykoman skrev:
vad är skillnaden på öppen dump o återcirkulerande !? är inte så insatt i bilar som
ni förstår. mitt intresse har precis börjat. wink

ifall du har en original dump med LMM så behöver du inte köpa återcirkulerande dump eller öppen..ifall du köper ett öppet sportluftfilter så kommer din dump att låta lika bra..det är både billigare och säkrare

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
jocke_gronberg
27 juli 2008 · 4 586 Inlägg

Psykoman skrev:
vad är skillnaden på öppen dump o återcirkulerande !? är inte så insatt i bilar som
ni förstår. mitt intresse har precis börjat. wink

skildnad är att en öppen dump skickar ut i det fria medans den återcirkulerande skickar det genom luftmassemätaren och det är att rekomendera annars så kan bilen gå fett när du släpper på gasen då luftmassemätaren får fel värden. kör på ett öppet filter då kommer det låta gott..

flash_turbo Racer
27 juli 2008 · 233 Inlägg

Jag skulle nog säga en återcirkulerande dump med dubbelkonigt öppet luftfilter... Men det som händer om du skulle köra med en öppen på din bil är att den kan vara svår på tomgången och den går fett och de vill säga varför alla inte vill att du ska ha öppen är för att det kan ta skada på katten för om det kommer för mycket oförbränt bränsle på den, så brinner nätet sönder i katalusartorn... och kan vara svår att få igenom på sbp med eftersom att soppa balndningen blir fel... men jag själv har aldrig hört någon som har haft sönder gatten pga. det...

Mvh. mathias

Audi S2 "800hk Time attack Projekt" (1991)
BMW 325i "M-tech.Eisenmann" (2001)
Psykoman
28 juli 2008 · 10 Inlägg

okey. Jag har redan ett öppet sportluftfilter. så då kanske jag kan klara mig med det.. det låter ju visserligen rätt najs. smile
Tack för alla svar.
MVH/ Nikke

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang