5390
Sök

Konstigt tomgångsfel på s70in JÄVLA SCANTECH SKIT!!!!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Nu har jag fått något riktigt skumt fel på s70in!

När han står på tomgång så ligger han fint men så plötsligt bara dyker han ner på en 4-500 varv nån sekund å sen så kämpar han sig upp till normalt varv igen å ligger bra där en stund å sen plötsligt hostar han till igen.!

Har bytt tomgångsventil och kollat slangen ifrån luftburken! Bilen är en 20 ventilare som är fullservad så de e inga tändstift eller dyligt..

Nu ska jag ju hämta en ny imorn men de känns ju inget kul att sälja iväg han när han håller på såhär..

Nån som vet?
Senast redigerat av Aruzo (30 juli 2008)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 juli 2008
Det enklaste du kan göra är ju att åka till volvo, och fjäska lite. Så tar de fram en felkod åt dej på nolltid!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
Det enklaste du kan göra är ju att åka till volvo, och fjäska lite. Så tar de fram en felkod åt dej på nolltid!

Tror du han lagrar en felkod på detta? För de lyser ju ingen lambda varning eller dyl på instumentpanelen..

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Var till volvo igår men hittade bara en felkod på abs givaren... Så jag bytte bränslerelät utan resultat så nu har jag bytt pumpen i tanken för 30 minuter sen! Får se om de funkar nu!
Senast redigerat av Aruzo (17 juli 2008)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
=*( fortfarande skumm.. Och jag har slut på ideer..

Ace Ventura
1 240 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Nu är felet lokaliserat!!wink Luftmängdsmätaren!

Bytte impulsgivaren men det gjorde ingen skillnad så drog jag ut kontakten till luftmängdsmätaren så han gick på limp home läget och då gick han men när jag satte i kontakten igen så gick han piss!

Men enligt laga så är numret på luftmängdsmätaren samma som på t5or hmm

Kollade på lagabasen på Glt först bara men den ser inte alls ut som min sad
Senast redigerat av Aruzo (21 juli 2008)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Bytte luftmängdsmätaren men det hjälpte bara till viss del! För nu går han bra när jag kör, men när jag startar han så dör han direkt å sen när jag startar han igen då går han dåligt nån sekund innan han får sprutt på saker och ting...Detta händer om han får stå en liten stund, Stänger jag av han och startar han direkt går han bra... Vad är felet nu då?

982 Inlägg
24 juli 2008
kolla alla slangar på insuget, sprickor

Ace Ventura
1 240 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Jupp den första nya lmm jag fick brakade ihop efter 1 par dagar så nu fick jag en till ny ifrån scantech.. Jodå likadant som på den första lmm från scantech att bilen är svår att starta! Provade med en bosch lmm från kompisens s70 ch då  starta han å gick skitbra direkt.. Så nu har jag beställt en ny på volvo å den här jävla skiten ska jag skicka tebax tillsammammans med en bild på en döskalle...

Ska aldrig köpa nå mer skit som scantech har tillverkat...
Senast redigerat av Aruzo (30 juli 2008)

Sök