Kör på Vacuum. Enkel att installera och visar när motorn har låg resp. hög bränsleförbrukning. Lågt vacuum (nära atmosfärstryck) är hög förbrukning. Dessutom rör sig nålen så fort du rör gaspedalen, så den "lever" nästan hela tiden.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.