27 juli 2008
Trådstartare
Tja.
Idag så när jag skulle starta motorn efter ca 10 minuters körning (motorn var helt varm) så kom det ett väldigt konstigt ljud från motorn, typ som när en nyårsraket "fräser" (svårt att förklara) det va inte där när jag körde precis innan. När man varvade motorn började det susa precis som det låter när en turbo laddar typ. Det lät som ljudet kom från framsidan av motorn ungefär eller lite till vänster (vattenpumpen?). Jag tog en pyttesväng på parkeringen för att se om ljudet försvann, det gjorde det inte och så märkte jag att ABS-lampan lös och hjulen låste sig mycket riktigt när jag bromsade hårt.
Dessutom slutade stereon fungera när motorn är igång, den funkar bara när motorn är avstäng :S
sen när jag stannade till igen så började det typ rassla lite i motorn så jag kastade mig på nyckeln och stängde av.
För en vecka sen märkte jag att den hade läckt ganska mycket kylarvätska, så jag fyllde på och körde i små omgångar för att sen om den har läckt något mer, sen dess har jag väl kört en 40 mil utan att det läckt en droppe, senast i förrgår kollade jag.
Nu idag hade nivån sjunkit från ungefär MAX ner till MIN, det hade droppat ganska mycket under bilen där jag stog så det hade nog börjat läcka plötsligt.
En kompis tror att det är vattenpumpen som har gett sig, vad tror ni?
Och hur fan skulle det få abs:en att lägga av och stereon inte fungera när bilen är igångsatt?
Vääääldigt tacksam för svar!
MVH Albin
Senast redigerat av Grodan74 (27 juli 2008)