magnetventil Volvo 850?

esp
31 juli 2008 · 26 Inlägg

Tja!
En av mina kablar som kommer från luftfilterlådan har lossnat i andra änden( Plast pinnen som man sätter kabeln på har spruckit och rammlat av) och så var jag inne på bilia idag och undrade vart den skulle sitta och dom sa att den skulle in i magnetventilen(kommer förmodligen behöva köpa en ny magnetventil eftersom pinnen är borta), men då är frågan vart magnetventilen sitter, dom förklarade lite snabbt för mig men kan inte hitta den, någon som har en bild eller en bra beskrivning som kan hjälpa mig?

Tackar på förhand
/Esp
big_smile

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
31 juli 2008 · 764 Inlägg

Är det din GLT du snackar om? Isåfall har du ingen magnetventil då du inte har någon turbo.

esp
31 juli 2008 · 26 Inlägg

Ja det är min GLT ja pratar om, var inne på bilia idag och dom fick fram att den skulle gå till magnetventilen?

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
31 juli 2008 · 764 Inlägg

esp skrev:
Ja det är min GLT ja pratar om, var inne på bilia idag och dom fick fram att den skulle gå till magnetventilen?

MV sitter på turbobilar som komplement till wastegaten för att justera laddtrycket! Om Bilia sa att det var magnetventilen så borde du inte gå till dom längre tongue
Troligtvis är det en slang till vevhusventilationen eller liknande som gått av!

esp
31 juli 2008 · 26 Inlägg

Ja, dom pratade om vevhusventilationen också, men iomed att min lambasond varningslampa började lysa ungefär samtidigt så trode dom inte att det var till vevhusventilationen, men det kan det ju vara, men vart ska den kopplas in då?

/Esp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang