Hej!
Jag har inskaffat mej en Toyota MR2'a för 2v sedan!
Supernöjd me allt, förutom att ena högtalarn på passagerar sidan är spräckt

Så mitt lilla kommande projekt är att uppgradera ljudet lite, men vet inte vad jag ska välja....

Bilen har följande högtalarelement (org):
2 x diskanter (innanför spegel-kåporna)
2 x 6,5'or (dörrarna, troligen koaxial mej ej 100% säker)
2 x 4'or (snett bakom stolarna, koaxial där me är min gissning)
Bilen ska få en kolfiber-bantning framöver så jag skippar nog baslåda, 6x9 mm.. för att inte dra på massa extra tyngd i den!
Så frågan är, vad ska jag stoppa in för system\element i bilens original platser... 2-vägs system, 3-vägs system el bara nya koaxialer?

Vill ha ett rent o fint ljud me ändå lite tryck

..utan att lägga på massa extra kilon

Gillar att ljudet omsluter en (som det är nu, trots den spräckta högtalaren) så ska jag inskaffa ett 3-vägs?
Vill bara tillägga att motorn sitter bak, så de kommer massa ljud fr den pga mitt öppna bamse-filter & sport-system... därför är jag tveksam att bara satsa på ett 2-vägs fram system för motorljudet kommer ta över tror jag!
Tacksam för alla tankar, tips & ideer

Cheers mate
