Byte av lampa/diod i instrumentpanelen

bmwkvinna
11 juli 2008 · 73 Inlägg

Tja!
har en audi 80 där en lampa/diod i instrumentpanelen har gåt sönder. Min fråga är då är det svårt att byta den när man har fått av instrumentpanelen? Hur många timmar kan det ta att göra det och vad bör man tänka på? Var kan man köpa en ny lampa/diod?
Och vad skulle en privat/liten verkstad ta ca för att fixa till det?

Senast redigerat av bmwkvinna (11 juli 2008)

Smajly
11 juli 2008 · 3 059 Inlägg

Är det din 760 du har i din profil ska du inte bry dig om vad det kostar att byta en liten glödis i panelen på en gammal audi 80.. Då ska du börja fundera på vad det kommer kosta dig att göra samma sak i 760'in.
Lämna audin på mackverkstad så kan dom säkert byta den till dig billigt.
Hade du bott närmare hade jag bytt den till dig för en hundring. smile

bmwkvinna
11 juli 2008 · 73 Inlägg

Smajly skrev:
Är det din 760 du har i din profil ska du inte bry dig om vad det kostar att byta en liten glödis i panelen på en gammal audi 80.. Då ska du börja fundera på vad det kommer kosta dig att göra samma sak i 760'in.
Lämna audin på mackverkstad så kan dom säkert byta den till dig billigt.
Hade du bott närmare hade jag bytt den till dig för en hundring. smile

haha smile

bmwkvinna
12 juli 2008 · 73 Inlägg

bmwkvinna skrev:

Smajly skrev:
Är det din 760 du har i din profil ska du inte bry dig om vad det kostar att byta en liten glödis i panelen på en gammal audi 80.. Då ska du börja fundera på vad det kommer kosta dig att göra samma sak i 760'in.
Lämna audin på mackverkstad så kan dom säkert byta den till dig billigt.
Hade du bott närmare hade jag bytt den till dig för en hundring. smile

haha smile

men de va ju inte svar på vad de jag ville ha tongue

ShyGuy RM-operatör
12 juli 2008 · 667 Inlägg

På Volvo så är det 2-4 skruvar som man tar loss, sen är det bara att dra panelen rakt ut, då kommer man åt dem busenkenkelt.
Kika ifall du ser några skruvar, och pröva att ta ur dem. Eller gå in på Audi och fråga dem?

Christian S
12 juli 2008 · 4 816 Inlägg

ShyGuy skrev:
På Volvo så är det 2-4 skruvar som man tar loss, sen är det bara att dra panelen rakt ut, då kommer man åt dem busenkenkelt.
Kika ifall du ser några skruvar, och pröva att ta ur dem. Eller gå in på Audi och fråga dem?

Det beror helt och hållet på vilken modell det är, på 850/X70 måste man ta bort i-brädan för att få ur instrumenthuset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
2 augusti 2008 · 695 Inlägg

Är det Audi 80/100 du kör har du säkert ett VDO-instrument sitter 2st dolda skruvar under rattkåpan som sitter på 2st skruvar under plasten på rattkåpan skruva loss dem och så ser du de 2st skruvarna jag menar när plasten på ratten är loss... ta ur lampan ta med till Audi aka Dinbil så tar de fram en orginal lampa till dig kostar mellan 20-30kr/st men var försiktig när du lossar instrumenthuset för det är ingen volvo du mekar med nu så du bara kan ta och dra ut och lyfta av .. utan Audi de sitter väldigt tajt mellan ratten och panelen jag som har ganska stora fingrar var tvungen att ta men en hand för att lossa lampan..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang