6553
Sök

Hur bra ä'r saabs orginal larm

6 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Hej.

Jag funderar på att köpa en ny Saab 9-5 och funderar på hur bra saabs egena larm är. Ska man köpa nått annat istället eller är deras larm ok?

Mr:P
28 Inlägg
31 juli 2008
Vad har du för årsmodell?

Just Turbo SHIT! And Sushi Power

276 Inlägg
31 juli 2008
saab, iaf min har jättebra larm både glaskrossen och det vanliga det enda är att larmet inte går om man öppnar bakluckan när larmet är aktiverat menmen  det kanske bara e nåt fel på min bil för en annan 900 går larmet när man öppnar den!

6 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
N0obee skrev:
Vad har du för årsmodell?

har tänkt köpa en 2009'a

28 Inlägg
1 augusti 2008
okej... Kan säga som så. Larmet i sig är inget fel på. Det man kan komplitera med är Gps sensor om man vill det. Annars har ju larmet det mesta. Har ju Kross sensor"rutor"/dörr och huv kontakter, Och nivå avkännare. så man klarar sig bra med orginal. Enligt min mening iaf

6 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Ok tack.

Gps och sånt är nog inget för mig eg. Litar på den avskräckande effekten på ett larm....

6 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Dock kom jag på en sak. Jag har två hundar som jag ofta lämnar i bilen. Kan nivåsensor lösa på sådant? Går det att larma på utan den isf?
(Annars kanske det är lika bra att gå på ett cargard istället)

28 Inlägg
1 augusti 2008
japp... Det går koppla ur det. Gör man via färdatorn. så är bara dörrarna larmade. Lätt att ställa om.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 augusti 2008
MagneH skrev:
Dock kom jag på en sak. Jag har två hundar som jag ofta lämnar i bilen. Kan nivåsensor lösa på sådant? Går det att larma på utan den isf?
(Annars kanske det är lika bra att gå på ett cargard istället)

Det kommer att utlösa, räcker ibland med kraftigt regn så går larmet. För jag antar att dina hundar blir glada när de ser dig och börjar röra på sig?
O andra sidan, hur ofta bogserar man iväg en bil utan att styra? Är man rädd för att få fälgarna stulna pga ingen nivåsenor finns det ju låsbult...

6 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
N0obee skrev:
japp... Det går koppla ur det. Gör man via färdatorn. så är bara dörrarna larmade. Lätt att ställa om.

Bara dörrarna?  Går inte att ha dörrar + glaskross aktiverade samtidigt?

Biltokig
870 Inlägg
2 augusti 2008
Larmet i 9-5 är riktigt bra faktiskt! Har alla funktioner som nämnts och också en "extra låsfunktion" så när du trycker en gång på låsknappen är "läge1" aktiverat, när du trycker igen så är "läge2" aktiverat och du kan då höra något röra sig vid dörrlåset, detta är ett "extra" lås ungefär som gör att ifall någon tar sig in i bilen genom att tex krossa en ruta så går dörren aldrig att öppna inifrån utan tjuven måste kränga sig ut genom en ruta!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök