4742
Sök

termostaten en fråga...

mulle mek
679 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
tja jag fick ett tips om att ta bort termostaten för att se om det är den som är trasig lr  hel. nämligen så att  min motor kyler inte, den överhettas.  min fråga kan man ta bort termostaten o köra  för o se ifall det är den som inte öppnar  så den kyler ? lr kopplar man bara ur den  ?  kan man kolla på nått annat sätt ifall termostaten är trasig ?

Gasar tills det Rasar !!!

264 Inlägg
2 augusti 2008
Jag har för mig att man kan lägga den i en kastrull på spisen och sen se om den öppnar sig när det bli varmt.. men jag är inte riktigt säker på det! Någon annan kanske vet om det går?

564 Inlägg
2 augusti 2008
Lägg den i en kastrull med vatten och koka upp. Den ska öppna vid samma temperatur som den är märkt med. Det brukar ofta stå stämplat på termostaten. Annars så brukar de flesta öppna vid 85-95 grader, alltså innan det börjar koka. Kolla också så den öppnar ordentligt.

Mvh Johan

mulle mek
679 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
groze skrev:
Lägg den i en kastrull med vatten och koka upp. Den ska öppna vid samma temperatur som den är märkt med. Det brukar ofta stå stämplat på termostaten. Annars så brukar de flesta öppna vid 85-95 grader, alltså innan det börjar koka. Kolla också så den öppnar ordentligt.

Mvh Johan

okej tackar boys!

Gasar tills det Rasar !!!

Sök