5988
Sök

mening med att borra hål i luftfilterboxen????

467 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Tjo.

Läste på lite olika ställen på nätet att en del påstår att om man borrar nåra hål i locket på luftfilterboxen så får man att bättre luftflöde och ett ballare ljud i motorn.

Jag trodde inte mycket på det men var tvungen o testa...borrade upp 4 små hål i locket, men inte fan märktes någonting...Trodde d skulle låta nån skillnad, men icke

D gäller alltså min 850. Nån som har kommentarer om detta. Skulle va kul o se va era åsikter om detta e?

Mvh Johan
Senast redigerat av Hoffmeister2 (1 augusti 2008)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

4 001 Inlägg
1 augusti 2008
4 sm¨hål gör ingen skillnad och det gäller att borra på rätt sida om luftfiltret så ine bilen suger i sig en massa skitig luft, att borra en luftburk ger ungerfär detsamma som ett sportluftfilter.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
1 augusti 2008
Jag brukar kapa bort ena sidan eller botten på luftfilterboxen. om d gör nån skillnad på flödet vetefan men ballare ljud bir d helt klart. annars prova att lossa på locket å tejpa fast filtret i locket å lägg d lite snett ovenför botten å ut å kör en runda så mäsker du om d blir nån skillnad. annars finns d ju ingen mening med å göra d...

467 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
asså tejpa upp filtret i locket o sen dah? vadå lägga snett...förklara tack..nu blev man ju sugen o testa=)smile

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

188 Inlägg
1 augusti 2008
Jag har borrat en massa hål i min burk på opeln jag har!Och det låter riktigt gött om den...det bröööölar som fan wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

1 653 Inlägg
1 augusti 2008
hur små hål borrade du?
4 st 4mm hål gör inte ett skit...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Muttley
1 augusti 2008
meningen med att borra hål i luftboxen är att man är så fattig att man inte har råd att köpa ett öppet filter ?.. och när du ska sälja bilen får du ändå lägga ut pengar på en ny box smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
1 augusti 2008
annars kan du göra som ja ska, kapa bort hela toppen av luftfilter locket o ersätta me finmaskig alunät.. ja testade det o de blir både snyggt o låter nytbra om man gör rätt

Inspiration comes standard

1 653 Inlägg
1 augusti 2008
Edvinoo skrev:
annars kan du göra som ja ska, kapa bort hela toppen av luftfilter locket o ersätta me finmaskig alunät.. ja testade det o de blir både snyggt o låter nytbra om man gör rätt

hade väl funkat om det inte vore så att på 850 så är ovansidan efter filtret, dvs fel sida att kapa i...

lägg 150 spän på ett öppet filter på biltema istället...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Med.lem
3 759 Inlägg
1 augusti 2008
Luftfilter är omanligt...
https://www1.garaget.org/archive/50/49646/86051/86051-780605.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 augusti 2008
Mr_EmCom
HAHAHHA lol  Så jävla klockrent big_smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (1 augusti 2008)

C H E V R O L E T <3

Med.lem
3 759 Inlägg
1 augusti 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Mr_EmCom
HAHAHHA lol  Så jävla klockrent big_smile

smile

Vill du veta hur den låter? Klicka här!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 augusti 2008
camaro67 skrev:

Åker man gammal sunkig e28 så spelar de väll inte direkt någon roll.. Annat är de om man åker racervolvo tongue

Sunkig yikes  tongue= ???
Turbo Kossan e ju vrål cool! wink

C H E V R O L E T <3

Med.lem
3 759 Inlägg
2 augusti 2008
Children-Of-Bodom skrev:
camaro67 skrev:

Åker man gammal sunkig e28 så spelar de väll inte direkt någon roll.. Annat är de om man åker racervolvo tongue

Sunkig yikes  tongue= ???
Turbo Kossan e ju vrål cool! wink

Där ser du David!  big_smile

Fast de är klart, åker man en sönderspacklad raggarbil så bryr man sig nog inte så mycket om sånnadär pettitesser :hihi

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
2 augusti 2008
Skulle aldrig åka så med min bil. Okej om man har en gammal skitbmw...

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

467 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
men e d bara o kapa o ta bort boxen o trycka dit ett öppet filter precis innan lmm?

med lem
1 925 Inlägg
2 augusti 2008
tkd_rille skrev:
meningen med att borra hål i luftboxen är att man är så fattig att man inte har råd att köpa ett öppet filter ?.. och när du ska sälja bilen får du ändå lägga ut pengar på en ny box smile

eller att man vill ha ljudet från det öppna filtret men endå inte kladda ner motorutrymmet med en massa trams ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Muttley
2 augusti 2008
_fillan_ skrev:
tkd_rille skrev:

eller att man vill ha ljudet från det öppna filtret men endå inte kladda ner motorutrymmet med en massa trams ?

okej men ofta folk tittar i motorrummet ? blir ju hundra gånger snyggare om du sätter öppet filter ordentligt med avskärmning dessutom, istället för att se att ens luftbox bliviten schweiziskt ost.

Med.lem
3 759 Inlägg
2 augusti 2008
roxe skrev:
Skulle aldrig åka så med min bil. Okej om man har en gammal skitbmw...

Ska jag ta de som en diss lr?
Jag hoppas att ni förstår att min bild där uppe inte är seriös..
Visst, jag har inget luftfilter, men har heller inte kört bilen nån gång offisiellt.
Senast redigerat av Mr_EmCom (2 augusti 2008)

Sök