6277
Sök

Strul med strömmen till steget

3 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har två steg monterade i min 850. De funkade fint till för en tid sen då de helt plötsligt kunde lägga av. Avbrotten blev längre och längre och nu är det bara ytterst sällan de fungerar. Jag mätte spänningen över ena steget till  1.5, 3 och 6 volt beroende på om det andra var inkopplat och lite ditten och datten. När jag kopplar ifrån båda stegen och mäter över plus/jord-kabeln så är det fina 14 volt (när bilen är igång). Men så fort jag kopplar in ett av stegen så sjunker det till 1.5 ibland och ibland 3v etc. Remoten är kollad och ger 12 snygga volt. Jag har öppnat ett av stegen och det syns inga brända delar eller nått sånt. Men det vägrar starta! Börjar misstänka att det är jorden som strular men tycker det är konstigt eftersom det funkade så bra innan.
Tacksam för svar!

SkenLaddRacing
189 Inlägg
13 april 2006
Hade samma problem in min bil, i mitt fall var det  dålig jordning. så prova att byta jordning så kanse de funkar igen

Rather turboshit than NO power at all.

3 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Hmmm. jag drog en jordkabel fram till minuspolen på batteriet, det borde ju ge bra jordning tycker man. Steget startade dock nu och jag lyckades få lite musik ur högtalarna, men sen började det spraka och brusa och när jag höjde volymen så dog steget igen. Någon som varit med om att ett steg gjort så här förr? Eller kan det vara lågnivåutgången på stereon? Hur mäter man den för å se om den  finns överhuvudtaget?

274 Inlägg
13 april 2006
kolla om remoten "lr hur de nu stavas" sitter i ordenkligt, för iaf den inte sitter i går inte steget.. funkar inte de, så lånar du någons steg o provar om de funknar med de..

fyllo

Sök