4351
Sök

Ny slutdämpare, vad ska jag välja? Japs eller orginal...

379 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Ingen stor fråga, men för mig lite betydlesefull smile

Har tänkt att byta slutdämpare på min och undrar vilken jag ska välja. Bilen i fråga är en celica gti -90 och den har nu en slutdämpare som ska bytas.

Undrar vilken jag ska byta till... Japsdämpare eller orginal.

Vill komma i närheten av detta ljud:
http://www.youtube.com/watch?v=za0d9eSKfro

Tacksam för svar big_smile

509 Inlägg
24 juli 2008
#2
Japps tycker jag. Dom låter gött så är dom ju snygga å titta på, så får man ju med en innsats så de blir tyst när man ska åka längre sträckor.

178 Inlägg
24 juli 2008
#3
lystnade nyss på en film på youtube å jag föreslår remus med HI FLOW EXHAUST
bara en ide

four rings to rule them all

379 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
#4
professor_nord skrev:
lystnade nyss på en film på youtube å jag föreslår remus med HI FLOW EXHAUST
bara en ide

Vad får man tag i ett sådant?

Det har ju med priset och göra oxå. En "orginal" kostar 1800:-, och en japs runt 1000:-.

178 Inlägg
24 juli 2008
#5
oj så pass skilnad kör på japs iaf tror inte remus eller HKS är nå billigare

four rings to rule them all

German Engineering
9 083 Inlägg
24 juli 2008
#6
Kør med japsdæmpare smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 585 Inlägg
24 juli 2008
#7
Håller med kör med japs, blir härligt ljud samt att du kör ju en japs bil:P Men det bästa enligt mig är att man kan trycka ditt insatsen och få bilen till att låta nästan orginal. Vilket kan va skönt när man kör längre sträckor.

379 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
#8
Om det blir japs blir det med insats. Som bilen låter nu går det inte att köra över 90km/h utan att hörseln skadas. Pris mässigt lutar det åt japsen och celian är ju en japanare. smile

Hmm...

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
24 juli 2008
#9
kör med japs, men inte med insats i! e så fult tongue sätt hellre en liten dämpare till innan isf!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

379 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
#10
Jo, men insatsen är bara i när man kör längre sträckor. Klart det ska låta om den, annars köper man väl ingen japs tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
24 juli 2008
#11
ne, precis det jag menade, lät som att du skulle ha den i hela tiden tongue hehe!! men klar den är i när man åker längre sträckor än 10 mil ;P

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Mjukis
24 juli 2008
#12
Har 3" rakt från grenröret med japs på slutet låter fin fint de;)

379 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
#13
Mjukis skrev:
Har 3" rakt från grenröret med japs på slutet låter fin fint de;)

Ska ju ha pengar till det oxå tongue Har cirka 1500-2000 jag kan lägga ut om det behövs. Tror inte det räcker.

379 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#14
Det blev en japs från stylingbutiken. 4" tongue


Sök