glasfiberspacklet håller definitivt, men finspacklet kan vara lite kännsligt för maskintvätt
hagel är nog inga problem, var inte orolig, jag har spacklat 2-3 cm på kompisens epa o det håller, jag har blåst med högtryckstvätt o den har stått i hagel, o ja det var biltema spackel