7982
Sök

Vägning innan Besiktning

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
Nån som känner till "billiga" firmor som väger bilen innan reg-Bes i skåne? ska Reg-bes i ängleholm på torsdag men de har ingen våg så jag får göra det själv innan.

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
varför väga??   de e ju besiktningsstationen som ska fixa sånt vid en regbesiktning.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
För att de har ingen våg på den Bes i ängleholm

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
Biloz skrev:
För att de har ingen våg på den Bes i ängleholm

oki?? känns väl inte som att de e ditt problem eftersom de e DOM som ska utföra besiktningen.

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
finns inget ställe i närheten va dig som säljar grus elle köper metalskrot?   dom brukar ha vågar.

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
Saken är att jag annars måste vänta till nästa vecka innan jag kan regga den på en annan station som har våg  big_smile och jag har lite "brottom" wink

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
hitta på en vikt som verkar lagom då..tongue

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
jag vet total vikten men de kräver intyg, som du vet "kostar" fan när man importerar så vill de debitera dig för allt nästan tongue bara för att man inte ska tjäna på det.

KHRacing
5 augusti 2008
Trådstartare
Biloz skrev:
Nån som känner till "billiga" firmor som väger bilen innan reg-Bes i skåne? ska Reg-bes i ängleholm på torsdag men de har ingen våg så jag får göra det själv innan.

Skitsnack

SBP i Ängelholm lånar alltid vågen på en firma i närheten, då följer besiktningsmannen med dig dit & väger bilen innan reggningen.

Annars finns det i KLippan till rätt pris.

mvh k

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2008
Vi har ingen våg här på sbp heller.
Men pellets fabriken tar 400 kr / vägning här så.

Tänk på att de som väger måste ha tillstånd att väga bilar för reg.bes.

Har då aldrig haft med min nån från SBP, bara att visa upp papprerna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
5 augusti 2008
Tjena

Det är nått rehållningsbolag/soptipp som har hand om vägningen i Ä-holm..Ring besiktningen så får du numret av dom. Dom har lite knepiga öppettider på vågen så ring och kolla hur dom har det.
Och bes. mannen följer inte med dit utan att det får man lösa själv innan.

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
Vart i klippan finns det?

Biloz
5 augusti 2008
Trådstartare
saken är att det var hon på andra sidan telefonen som sa det, att jag skulle kontakta NSR och de skulle väga bilen.

huh?
10 427 Inlägg
5 augusti 2008
Tänkte bara låna tråden litegrann, har nån koll på om bilar vägs om efter att en dragkrok monterats/demonterats vid mindre reg.besiktning?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
5 augusti 2008
på återvinningsstationen som ligger typ 200 meter från besiktningen är d man väger!!

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
steifan skrev:
Tänkte bara låna tråden litegrann, har nån koll på om bilar vägs om efter att en dragkrok monterats/demonterats vid mindre reg.besiktning?

nej de gör dom inte.. dom tittar bara så att du inte "förstört" nåt när du tagit bort den.. har för mig att de kosar 480 för en sån omreggning.

Sök