2377
Sök

Röstningen!!

191 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Ville bara säga att röstningen på bilarna är ett stort fiasko!!! Folk fuskar och ha sig.. sen går in och röstar lågt på bilar bara för att dem ska klättra i Top 250 listan! LÖJLIGT är vad de är, kan också kallas vanlig svensk avundsjuka. Vissa röster är ärliga alla har ju inte samma smak och tycke men majoriteten är bara skit.

// Tack för mig

Åttafemti R

8 156 Inlägg
13 februari 2006
Det är lika för alla...
Jag skulle aldrig få för mig att rösta ner någon. Dessutom har jag ingen bil upplagd wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
14 februari 2006
jag ger alla 5or för alla bilar är fin på sitt sätt smile

///Widell

Administratör
11 968 Inlägg
14 februari 2006
Lotec skrev:
Ville bara säga att röstningen på bilarna är ett stort fiasko!!! Folk fuskar och ha sig.. sen går in och röstar lågt på bilar bara för att dem ska klättra i Top 250 listan! LÖJLIGT är vad de är, kan också kallas vanlig svensk avundsjuka. Vissa röster är ärliga alla har ju inte samma smak och tycke men majoriteten är bara skit.

// Tack för mig

Hur vet du att det fuskas?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 231 Inlägg
14 februari 2006
Ännu en sån här tråd... tror inte läget kommer ändras så mycket.

Lotec; Lika typiskt svenskt att bry sig om rösterna. Sluta grina!

Mitt projekt: Evo III

1 453 Inlägg
14 februari 2006
Lotec skrev:
[...LÖJLIGT är vad de är, kan också kallas vanlig svensk avundsjuka....]
// Tack för mig

Vad tusan är svensk avundsjuka? yikes

Butikschef
116 Inlägg
14 februari 2006
Varför är röstningen anonym?
Kan man inte lägga in en funktion som gör att ägaren kan se vem som har röstat och vad på sin bil?

Alla får väl rösta hur de vill!

(slutade bry mig om röstningen när man fick 10st 1:or när man låg på toplistan märkesvis)
Senast redigerat av Koffa (14 februari 2006)

PÄRLAN TILL SALU!!!! V40 T4R -98 255hk ATM/RC 115000:-
www.x40nordic.com
www.gasa.mer.nu

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
14 februari 2006
sveddan skrev:
Lotec skrev:
[...LÖJLIGT är vad de är, kan också kallas vanlig svensk avundsjuka....]
// Tack för mig

Vad tusan är svensk avundsjuka? yikes

Svensk avundsjuka kan jag skriva en uppsats om, här följer några riktlinjer:

Du köper en fin ny båt grannen säger till dig:

Alt 1: Jo det är ju en fin båt, men den motorn är rena skiten,
han tänker: En sådan önskar jag att jag också hade.

Alt2: Han säger jättefin båt, (och menar det)
Han säger till vänner och fru: Ja andersson har köpt en ny båt rena skiten,
Han tänker: En sådan önskar jag att jag också hade.

alltså du kan aldrig sticka ut ifrån mängden utan att folk snackar skit.
På grund av deras avundsjuka

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Ingenjör
256 Inlägg
14 februari 2006
Jag har ett förslag.

Röstar man en 1:a eller 2:a så bör man ju kunna motivera det. Så iochmed att man röstar så ska man även lämna en kommentar till varför man tycker som man tycker. Man får faktiskt tycka att en modifierad bil kanske går över gränsen till vad man själv tycker är snyggt. Men med en sådan funktion som jag nämnt så får iaf du & jag svar på varför folk tyckt som de tyckt.

Har användaren inte varit aktiv i mer än en månads tid så försvinner alla röster den lagt.  Det visar att användaren varit ute för att jävlas och det blir tråkigt för samtliga seriösa härinne.

Det är TUR att inte alla tycker om ens bil det hade i längden medfört att man hade sett för många lika bilar på vägen, hur roligt vore det.

Detsamma bör gälla 3:a, 4:a, 5:a. en motivation kanske leder till att man blir mer seriös i sin bedömning.  Jävlas folk med att skriva "XXX" som motivation för att rösta en etta kan man kanske anmäla röstningen för att användaren sedan ska få en varning.
Senast redigerat av N33d4Sp33d (14 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

183 Inlägg
14 februari 2006
Jaa.. hehe, de är underligt att dessa ettor förknippas med avundsjuka fortfarande.
Kan ni inte svälja stoltheten å förstå att alla kanske inte gillar just DIN bil ..

Sen så kanske det är så att om bilen hamnar på Topplistan så är det säkert mer folk som kollar in den oxå, varav fler som röstar kanske?
Kan väll tänka såhär.. tänk på alla visningar du har på just din bil, tänk om alla skulle rösta?
Det vore ju hemskt besvärligt.. för då skulle de nog bli hemskt många ettor å hemskt många femmor osv. 

"N33d4Sp33d" har ett bra förslag, om du röstar ska du motivera!
Kanske svårt å göra om så pass men de vore riktigt bra det så slipper alla bli såå hemskt irriterade på folk varför dom röstar så å så.

Visst.. såg mej om ni vill, men detta är min syn på saken!

10 287 Inlägg
14 februari 2006
Kul för Chrizz att bygga upp en databas där han måste tagga och relatera alla röster till användarens aktivitet. Haken är ju att man endera måste frysa eller kasta gamla röster som inte är taggade.
Men vad har man nätter till. Sova är för klenisar..:-)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Administratör
11 968 Inlägg
14 februari 2006
Att radera inaktiva användares röster är ju inga problem alls egentligen. Varje användares röst sparas individuellt redan nu (man kan ju ändra sin röst). Men att radera för en månads inaktivitet känns lite hårt smile

Edit:

Egentligen skulle man kunna radera alla röster äldre än 6 månader för alla bilar och på så vis hålla ett "färskare" snittbetyg rent generellt. I dagsläget innebär det att ca 48 000 röster raderas.

10 287 Inlägg
14 februari 2006
Filuren Chrizz hade tydligen redan en massa funktionalitet i bakfickan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Administratör
11 968 Inlägg
14 februari 2006
Sharky skrev:
Filuren Chrizz hade tydligen redan en massa funktionalitet i bakfickan.

/Göran

Alltid wink

191 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Lone Star skrev:

Jag grina inte över några röster.. ville bara höra vad andra tyckte, och jag får väl ha min åsikt lr??

( De är dem som registrerar sig hela tiden med en ny mail och röstar ner folk lr röstar 5:or på sig själva som "grinar" över rösterna )

Åttafemti R

Administratör
11 968 Inlägg
14 februari 2006
Lotec skrev:
Lone Star skrev:

Jag grina inte över några röster.. ville bara höra vad andra tyckte, och jag får väl ha min åsikt lr??

( De är dem som registrerar sig hela tiden med en ny mail och röstar ner folk lr röstar 5:or på sig själva som "grinar" över rösterna )

Tror du verkligen att någon orkar registrera tillräckligt många konton för att öht påverka ett snitt en smula. Vad gör ett extra betyg på en bil med 100 röster redan? Nästan ingenting. Är det en 1:a på en bil med högt snitt så gör det bokstavligen ingen skillnad alls i och med hur snittet räknas fram numera.

Ingenjör
256 Inlägg
14 februari 2006
chrizz skrev:
Att radera inaktiva användares röster är ju inga problem alls egentligen. Varje användares röst sparas individuellt redan nu (man kan ju ändra sin röst). Men att radera för en månads inaktivitet känns lite hårt smile

Edit:

Egentligen skulle man kunna radera alla röster äldre än 6 månader för alla bilar och på så vis hålla ett "färskare" snittbetyg rent generellt. I dagsläget innebär det att ca 48 000 röster raderas.

Det skulle innebära att man skulle vara i behov av att "garaget" utökar sina medlemmar hela tiden för att få ett bra genomsnittsbetyg. Jag som redan röstat en gång kommer ju inte att gå in och rösta igen, troligtvis.

Att "ogiltigförklara" en aktiv medlems röst efter 6 månader skulle skapa problem, tex:
"har jag röstat på denna bil, och var det mer än 6 månader sen...ja, då kan jag rösta på denna igen"
Röstar en person flera gånger under 6 månaders tid får du inget bra genomsnittsbetyg, vad avser helhetsintrycket som den stora massan tycker, då det avgörs på vad en individ tycker.

De Inaktivas röst (en månad eller hur man nu väljer att definiera en "inaktiv medlem") är bäst att ta bort eftersom den då kan anses ha blivit lagd av en person som inte vill bidra med sina åsikter till att förbättra denna sajts och kvalitet på det folk jobbar med.

Sedan är det som sagt ett förslag. Det innebär jobb om det ska sättas i verket. Inte menat att ta skönhetssömn från ngn smile
Jobba kontinuerligt med förbättringar, då växer intresset och sajten kommer nå till fler. Vilket Ni lyckats med hittills.

//mvh

Det är inget brott förrän man åker fast

183 Inlägg
14 februari 2006
Fränt.. tongue
Senast redigerat av Merca-Hakan (14 februari 2006)

191 Inlägg
15 april 2006
N33d4Sp33d: idé med att motivera rösterna vore perfekt.
Jag själv har dock ingen som helst erfarenhet av hemsidor, så jag har ingen aning om vilket
jobb detta skulle kräva för att få det i verket.
Men vore en perfekt funktion, vare sig det röstas 1or eller 5or.
Kanske värt att tänkas på ?

Sök