Det blev för varmt inne i lycktan eller så brann ljusomkopplaren så det blev en strömspik., 80/100 lampor är ingen höjdare man bränner upp ljusomkopplaren så man slutar kunna växla melan hel och halvljus. Även refletorerna brukar bli uppbrända av sånna lampor. Vill man nödvändigt vis ha starkare lampor i orginal så bör man använda 55/100 i stället och sätta in ett relä så man inte belastar ljusomkopplaren.
MVH Peter