Montering av baslåda?

hummer89
27 december 2007 · 442 Inlägg

Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

vw_performance Greve
27 december 2007 · 1 058 Inlägg

hummer89 skrev:
Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

ett vinklat plattjärn (90 grader) som är skruvad i lådan och sedan i botten på bagaget med plåtskruv.

PoLoud =D
hummer89
27 december 2007 · 442 Inlägg

vw_performance skrev:

hummer89 skrev:
Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

ett vinklat plattjärn (90 grader) som är skruvad i lådan och sedan i botten på bagaget med plåtskruv.

okey smile var så jag hade tänkt men det är ingen fara att bora i ngt som man inte borde?

Tack för svar smile

andreas_gbg_
27 december 2007 · 1 634 Inlägg

Finns ofta något färdigt hål som man kan använda. släng upp en bild där du tänkt sätta lådan så får du säkert massa idéer.

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
chippen41
27 december 2007 · 3 Inlägg

hummer89 skrev:
Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

jag skulle köpa själv borrande skruv o silikona dom sen skruva fast skivan om du e riktigt nogran rost stopp undre från

lycka till'
cool

pim_pim
andreas_gbg_
27 december 2007 · 1 634 Inlägg

chippen41 skrev:

hummer89 skrev:
Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

jag skulle köpa själv borrande skruv o silikona dom sen skruva fast skivan om du e riktigt nogran rost stopp undre från

lycka till'
cool

transparent silicon är känt för att skapa rost som du aldrig blir av med wink går ej ens att lacka över med bra resultat efter har jag läst. Se till att det är grå silicon i sånna fall.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
HoshEmiN HoshEmiN
8 augusti 2008 · 20 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

chippen41 skrev:

hummer89 skrev:
Har tänkt att göra en ny bottenplatta för att baslådan ska sitta ordentligt. Men hur ska jag sätta fast den i karossen för att den ska sitta?

Bra tips sökes snabbt?

jag skulle köpa själv borrande skruv o silikona dom sen skruva fast skivan om du e riktigt nogran rost stopp undre från

lycka till'
cool

transparent silicon är känt för att skapa rost som du aldrig blir av med wink går ej ens att lacka över med bra resultat efter har jag läst. Se till att det är grå silicon i sånna fall.

Mvh Andreas

Lite långt efter att skriva nu, men ville bara lägga in en notis ang. silikon. Jag jobbar som mjukfogare, och det värsta du kan sätta på din bil är silikon. Samma sak gäller silikonspray, detta gör att man inte kan lacka om bilen på det området. Färgen bara krackelerar när det torkar. Silikonen skapar en hinna av just silikon, man kan tänka sig det som fett, och denna hinna går ej att tvätta bort. Har du väl lagt på et så stannar det där! Det finns andra saker man kan "silikona" med, t.ex. latexfog.

Senast redigerat av HoshEmiN (8 augusti 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang