Mitt xbox 360 strular, någon som kan hjälpa?

jordenxxx
8 augusti 2008 · 26 Inlägg

om du inte vill skicka det någonstans så ska du öppna konsollens skal ta bort fäste osv över processorn byt processsorn till en ny då ska det funka för det är vid överhettning ring of death uppstår när du väl fått det lagat köp en extern kylare till den då t.ex denna     http://www.webhallen.com/prod.php?id=81262   mvh johan

Mätarn på det röda, annars är vi döda.
golf_greatpower
8 augusti 2008 · 257 Inlägg

DusanMandick skrev:

T16_AeRo skrev:
Hur ät egentligen kvaliteten på xbox..? Ska man köpa ett PS3 istället?

idag är ett xbox bra mkt bättre, men om nåt år så drar ps3 iväg ska du se, ps3 går ju inte chippa "flasha" än o allt e för j#vla dyrt,

xbox bättre ? på vad? ja ps3 är dyrt men så j#vla bra  wink

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
Tiger1978 Fattig student
8 augusti 2008 · 1 282 Inlägg

Jag kan köpa det billigt av dig...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
ZonaX Svetsare
9 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

Testat "The Towel Trick" än?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
THEBADGUY Gorgilus addictus
9 augusti 2008 · 4 737 Inlägg

golf_greatpower skrev:

DusanMandick skrev:

T16_AeRo skrev:
Hur ät egentligen kvaliteten på xbox..? Ska man köpa ett PS3 istället?

idag är ett xbox bra mkt bättre, men om nåt år så drar ps3 iväg ska du se, ps3 går ju inte chippa "flasha" än o allt e för j#vla dyrt,

xbox bättre ? på vad? ja ps3 är dyrt men så j#vla bra  wink

Spelutbudet är MYCKET bättre på Xbox änsålänge.
Har ju bara kommit skitspel till PS3.

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Fetazde Kombi-Nation
9 augusti 2008 · 289 Inlägg

Spluff skrev:
ja har samma problem, xboxet är byggt me för dåliga komponenter o är paj... ring o prata me xbox-guiden lr va de heter så säger han va du ska göra, dom har förlängt garantin med 8 år lr va de va för de här problemet va så vanligt. Du får ett helt nytt gratis.

Har själv ett xbox360 som varit inne 2 ggr förra året på rep. ang. ring och death.
Dom förklarar att det är nån sladd med dålig löddning som vid riktigt heta situationer lossnar. Iaf när jag fick hem det så har dom båda gångerna bytar moderkortet i xboxen. fick äver 1månads gratis xbox live.

Vad du påstår är att man får ett nytt......verkligen inte, har några kompisar som också har fått lämna in sina men alla har fått dom reparerade och inte utbytta.

Det är bara att ringa upp microsoft så ordnar dom allt, kom en budfirma hem till mig och hämtade xboxen, det ända jag skulle göra var att packa ner det i en vanlig kartong.

som många här säger så är det ett väldigt vanligt fel på 360.

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
9 augusti 2008 · 651 Inlägg

Jag fick också NYTT, 3ggr.. Nytt serienr, ny kartong, ny handkontroll, nya sladdar osv.

beta
9 augusti 2008 · 804 Inlägg

Handdukstricket går ut på att överheta maskinen så pass mycket att löddningarna till grafikchipet ska smälta ihop igen. Jag testade det och maskinen funkade 10min efter det sen la det av igen. Provade flera gånger och längre och längre utan att det hjälpte.

Sen hittade jag tandpetstricket. Man tar 4 tandpetare och på baksidan av moderkortet kilar man in en tandpetare/fäste så att flänsen trycks hårdare mot grafikprocessorn. Detta gör att lödpunkterna pressas ihop och får kontakt och detta har funkat kanon för mig. Jag säkrade tandpetarna med en droppe superlim så de inte kan lossna. Jag klippte av tandpetarna så man bara hade 1cm med spetsen.
http://img469.imageshack.us/img469/9021/dsc5758wn5.jpg

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
9 augusti 2008 · 651 Inlägg

Tvivlar inte på att det fungerar men det låter för jevla roligt "handukstricket och tandpetartricket" sånna tattarlagningar big_smile

mr_death
9 augusti 2008 · 1 Inlägg

e d röda lampor som blinkar/lyser..ring supporten o berätta mjukvaran har kraschat..de skickar bud o hämtar det..du får all info när du ringer...

Mr_ChriL Polestar
9 augusti 2008 · 155 Inlägg

handukstricket har jag redan testat 3 gånger, men det funkar inte. Och igår så åkte jag till en kompis och testade hans kablar i mitt 360 men det funkar fortfarande inte. Tandpetartricket verkar väldigt pilligt. Men jag ringde supporten nyss men dom skulle tydligen hjälpa mig imorgon sa dom för det var tekniska fel i databasen. Får väl se vad dom säger imorgon smile

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
Rinnegan Malleus Malificarum
9 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

Alltså, jag har nyligen inhandlat ett 360 Elite. Och den är så mycket bättre..

Under hela sommaren när det var runt 40 grader i huset så blev den inte ens varm när man satt och spelade i några timmar. Klart bättre kvalité än 360 premium och arcade.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
DusanMandick Random Hero
9 augusti 2008 · 4 047 Inlägg

Siarnaq skrev:
Alltså, jag har nyligen inhandlat ett 360 Elite. Och den är så mycket bättre..

Under hela sommaren när det var runt 40 grader i huset så blev den inte ens varm när man satt och spelade i några timmar. Klart bättre kvalité än 360 premium och arcade.

de e samma kort o grejer i dom, i stort sett bara hdd som skiljer (färg också?) o de e inte alla 360 som drabbas av de här. bara dom som tillverkades mellan ett visst datum förlara supporten för mig när mitt paja

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Rinnegan Malleus Malificarum
9 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

DusanMandick skrev:
de e samma kort o grejer i dom, i stort sett bara hdd som skiljer (färg också?) o de e inte alla 360 som drabbas av de här. bara dom som tillverkades mellan ett visst datum förlara supporten för mig när mitt paja

Har öppnat upp det, helt annan fläkt som sitter i iaf, går mycket tystare.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
ZonaX Svetsare
9 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

Mr_ChriL skrev:
handukstricket har jag redan testat 3 gånger, men det funkar inte.

lol, jo det funkar ^^   Har fan själv gjort det ETT ANTAL gånger!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
chrizz Administratör
9 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Mr_ChriL skrev:
Tjena

Igår när jag skulle kolla på film på mitt 360 så fick mitt xbox det såkallade "ring of death" Alltså när jag startat mitt xbox så lyser det inte grönt, det lyser rött, och det kommer inte upp någon bild. Min garanti har gått slut med.

Är det någon här som vet hur man ska få det att funka igen om det går? istället för att skicka det till Tyskland.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59631/425007_9djyeh.jpg

Jag fick samma problem för ett halvår sen ungefär...

Allt började frysa mer och mer frekvent både när man spelade spel eller kollade på film, och till slut så gick inte enheten igång längre utan så snart den startade så fick jag tre blinkande röda lampor.

Det innebär i princip trasig hårdvara. "Generall hardware failure" om man googlar lite.

Jag skickade in min till Microsoft i tyskland för en vecka sen ungefär, och igår fick jag mail om att den är påväg tillbaka. Troligen en helt ny maskin.... Som tur är hade jag garanti kvar till november i år.

Så tyvärr, det finns nog inget annat du kan göra än att lämna in den för reparation...

Ring Microsoft på 020-791133 eller 08-58536524 om du ringer från mobiltelefon.

Lycka till



PS. Om ni har en gammal svartvit TV hemma så kan ni prova dra en nylonstrumpa över den för att få färg. Jag lovar, det funkar! (på tal om handdukstricket) wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mr_ChriL Polestar
9 augusti 2008 · 155 Inlägg

ZonaX skrev:

Mr_ChriL skrev:
handukstricket har jag redan testat 3 gånger, men det funkar inte.

lol, jo det funkar ^^   Har fan själv gjort det ETT ANTAL gånger!

Vi kanske inte har samma fel i våra xbox?

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
chrizz Administratör
9 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Från Wikipedia:

When a Microsoft Xbox 360 console experiences a "general hardware" failure or "Core Digital" failure, three flashing red lights appear around the power button, in lieu of the four green lights indicating normal operation. Warning signs may include freeze-ups, in which the screen has strange graphical problems, the sound is frozen and changed to a strange, static-like sound, and the console only responds to pressing the power button to turn it off. The console may also say that the disc is unreadable. These events occur more frequently until the general hardware failure occurs.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mr_ChriL Polestar
9 augusti 2008 · 155 Inlägg

chrizz skrev:

Mr_ChriL skrev:
Tjena

Igår när jag skulle kolla på film på mitt 360 så fick mitt xbox det såkallade "ring of death" Alltså när jag startat mitt xbox så lyser det inte grönt, det lyser rött, och det kommer inte upp någon bild. Min garanti har gått slut med.

Är det någon här som vet hur man ska få det att funka igen om det går? istället för att skicka det till Tyskland.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59631/425007_9djyeh.jpg

Jag fick samma problem för ett halvår sen ungefär...

Allt började frysa mer och mer frekvent både när man spelade spel eller kollade på film, och till slut så gick inte enheten igång längre utan så snart den startade så fick jag tre blinkande röda lampor.

Det innebär i princip trasig hårdvara. "Generall hardware failure" om man googlar lite.

Jag skickade in min till Microsoft i tyskland för en vecka sen ungefär, och igår fick jag mail om att den är påväg tillbaka. Troligen en helt ny maskin.... Som tur är hade jag garanti kvar till november i år.

Så tyvärr, det finns nog inget annat du kan göra än att lämna in den för reparation...

Ring Microsoft på 020-791133 eller 08-58536524 om du ringer från mobiltelefon.

Lycka till



PS. Om ni har en gammal svartvit TV hemma så kan ni prova dra en nylonstrumpa över den för att få färg. Jag lovar, det funkar! (på tal om handdukstricket) wink

Ringde dom förut, men dom hade strul med databasen så dom skulle hjälpa mig imorgon sa dom. Men tack för hjälpen smile

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang