6228
Sök

Sprucket lampglas vid besiktning?

turboabstinens
442 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Hej! Har en spricka i i ena lampan fram, som endast lyser vid hellyse (http://www.garaget.org/?car=61750&image=689204), spelar det någon roll? Om ljuset bryts fel och kan blända någon så spelar det ju ingen roll, för jag har ju inte på helljuset när jag möter någon. Annars, kan man besiktiga utan hellyset?

ocertifierad klåpmekare

1 963 Inlägg
9 augusti 2008
Är ljusbilden den samma så är de nog ingen fara.. fast tvivlar på att den är det om sprickan går rätt över? (ser inte sprickan på bilden)

Men are not born - Men are made

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 augusti 2008
Dom kollar väl inte ljusbilden på helljuset. Den lusbilden kan väl se ut hur som helst.

Henrik Eberlund

turboabstinens
442 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Det är en lång spricka nästan över hela.. Nej jag tänkte det också att helljuset får ju lysa lite hur som helst. Extralampor kollar dom väl inte heller? Borde ju va samma.

ocertifierad klåpmekare

Nismo
758 Inlägg
9 augusti 2008
De går inte igenom, en kompuis 945a hade en spricka, vart nerslag på de. Jag hade med spricka i mitt, men bytte de igår för o va säker smile

turboabstinens
442 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Grundstrom skrev:
De går inte igenom, en kompuis 945a hade en spricka, vart nerslag på de. Jag hade med spricka i mitt, men bytte de igår för o va säker smile

Fast om du kollar på bilden så har jag inte helljuset och halvljuset i samma lykta.

ocertifierad klåpmekare

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 augusti 2008
på e34an jag hade var hade så var dom innre lycktglasen tonade och den var bessad så så jag tror inte dom kommer slå ner på det...

2slow

Sök