5471
Sök

6x9 högtalare från Netonnet. Bra eller dåligt?

219 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#1
Har någon provat 6x9 högtalare från NETONET eller andra märken dela gärna med er av eran erfarenhet.Positivt och negativt tacksam för svar

Kostar att ligga på topp

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 augusti 2008
#2
Om det är billiga 6x9or du är ute efter så har jag testat några:

Proson = Billiga och helt klart ok, dock blir dom att låta rätt kasst när man höjer volymen en del, på lägre volym låter dom ganska likvärdigt med GAS 6x9or.

GAS Alpha 6924X = Bra och finns billigt på tex blocket, låter skapligt även på hög volym, tål mycket effekt och ger bra tryck! (Kör med dom i min hatthylla nu).

GAS Alpha 6925X = Snällare diskant än föregångaren men annars samma tryck, något dyrare, lägre profil så dom får lättare plats under galler, bra mellanregister.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 augusti 2008
#3
Så som ChriZtoffer beskriver GAS Alpha 6924X kan jag hålla med om! Absolut värd sin lilla slant smile
Dom nyare GAS är jag lite mer emot mer eller midre faktiskt neutral

C H E V R O L E T <3

590 Inlägg
2 augusti 2008
#4
Jag kör med U-dimension element 6X9. Låter väldigt trevligt för under 1000kr smile. Mest finlir skulle jag tro.?


219 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#5
Det blev ett par 6*9 Riesen RSE-6930RIL som inhandlades hos den lokala biltillbehörsaffären.Måste bara säga att för dom pengarna 399:- helt klart godkännda.hyggli bas i dom.
Betyg:Klart godkända nöjd hört dyrare som inte låter nycket bättre.

Kostar att ligga på topp

Med.lem
3 759 Inlägg
9 augusti 2008
#6
riktigt billig frakt iaf.. det är posetivt

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

219 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#7
Mr_EmCom skrev:
riktigt billig frakt iaf.. det är posetivt

Nu hänger jag inte med hihi

Kostar att ligga på topp

21 761 Inlägg
9 augusti 2008
#8
Har du monterat dem ordentligt tätt och stabilt?

Iof skriver du att de låter ganska bra, men ifall de inte är helt tätt och stabilt monterade så kanske de låter ännu bättre om du fixar det. smile
Man kan få relativt bra tryck även med billiga 6x9" om de har fått en bra montering i hatthyllan.

219 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#9
Drönirettab skrev:
Har du monterat dem ordentligt tätt och stabilt?

Iof skriver du att de låter ganska bra, men ifall de inte är helt tätt och stabilt monterade så kanske de låter ännu bättre om du fixar det. smile
Man kan få relativt bra tryck även med billiga 6x9" om de har fått en bra montering i hatthyllan.

jodå dom är rätt monterade,inga problem där.

Kostar att ligga på topp


Sök