6684
Sök

Köpa bil med många ägare?

helt galen
388 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Vart och kikat på bil idag, en 945 Turbo (automat) -91. 22.000 mil på mätaren.

Tog fram fakta på vv.se och ser att bilen har haft 21 ägare??? Är inte det tok-mycket? Vågar man köpa en bil med så många ägare?
Kollade upp ett gäng andra bilar med ungefär samma ålder och ingen av dem har ens i närheten av så många ägare ( 6-14 äg på bilar årsmod 87-96)?

Tänkte lämna besked imorgon. Bilen ska vara en bruksbil inte något trum eller stylingprojekt (Om det spelar ngn roll).
Nu händer det inte enbart på detta men vad säger ni? Köpt eller inte köpt?
Senast redigerat av Volvotjej84 (10 augusti 2008)

Varför åka fort när man kan åka brett?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 augusti 2008
kan ha bollas mellan handlare och myndigheter och fått extra ägare den vägen....kolla bess papper och servicebok....

2slow

2 283 Inlägg
10 augusti 2008
Inte köpt.

R.I.P. Michael Jackson!

dARKiE
5 031 Inlägg
10 augusti 2008
Det behöver ju inte vara privatpersoner heller bara, kan ju vara firmor som ägt den också. Men jao, jag tycker det låter ganska mycket. Och i mina tankar hade jag frågat mig, 1, är det nåt fel på bilen? 2, Om den har haft så många ägare så kanske mycket är vid gjort osv, på den..

Knepig sits..
Men kan man inte få en lista på dem som ägt den på nåt vis? Kan ju varit folk som skrivit den på sig, sen bytat till föräldrar också liksom.. och företag som sagt.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 337 Inlägg
10 augusti 2008
Går väl att kolla upp ägarhistoriken en viss tid eller mängd bakåt, kanske familjemedlemmar som den har hoppat mellan... vad vet jag. Är bilen bara i skick tycker inte jag att ägarantalet spelar någon större roll, kanske får man vara lite mer observant när man provkör/kollar på den om man kan upptäcka något som har fått alla att skicka den vidare wink

Jag säger köp, iaf vad gäller ägarantalet.

Edit: Och det baserar jag på ett köp av en Mitsubishi Pajero 98'a med 16 ägare på halsen, som visade sig vara i mycket fint skick smile
Senast redigerat av Sarge (10 augusti 2008)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 augusti 2008
absolut inte köpt

Sky´s the limit...

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
10 augusti 2008
Är bilen bara i vad du tycker är bra skick och summan för bilen är rimlig och den är servad och skött som den skall tycker inte jag att det har någon betydelse!  Jag hade köpt den om jag hade tyckt den var ok i skick!

Köpte nyss en bil själv, kollade inte ens antalet ägare, bilen var ok för dom pengarna jag gav!

/Stefan

Schwarz Funf
222 Inlägg
10 augusti 2008
Så många ägare???
Köp min volvo istället xD bara 4 ägare

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

2 021 Inlägg
10 augusti 2008
tycker du bilen ser bra ut och är i bra skick så ser jag ingen anledning o inte köpa.
Skulle dock inte betala mkt för den.
Att det är så mkt ägare på den kan o andra sidan vara ett argument o få ner priset.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
10 augusti 2008
Tycker inte man ska hänga upp sig på ägarantalet, det väsentliga är bilens skick.

N/A
141 Inlägg
10 augusti 2008
Min mazda hade 5 ägare. De e en -02.. Men utav dom 5 så va tre bilfirmor. Jag hade ju köpt volvon om den e i fint skick.. Folk sa till mig att 5 ägare va mycket, men vadå, hitta en bil i bättre skick går inte. Ingen rost och inga fel på den alls. Helnöjd.

1 567 Inlägg
10 augusti 2008
Om bilen är i fint skick och välvårdad så spelar väl det ingen roll eller !!
Volvo 240 740 och 940 är bilar som man faktiskt kan köpa utan servicebok då det inte finns någon avancerad eller dyr teknik som kostar multum om det strular... kollar bara upp krockskador tex om ramen eller något är vridet  lycka till.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Fortare än kvickt
241 Inlägg
11 augusti 2008
jag fattar inte varför man bryr sig om att kolla ägarhistoriken från första början, om man bara ska ha en brukshäck. att inleda nån slags undersökning för att försöka ta reda på hur det kunnat bli så, var nog det dummaste förslag nån kunde ge... då är det väl enklare att bara hitta en annan bil att köpa?? kraven verkar ju vara lågt satta. för övrigt så är det inget konstigt alls att en bil som en 945 turbo med automatlåda har haft många ägare. turbo lockar alltid ungdomar, som tröttnar på automatlådan efter 14 dagar och säljer vidare bilen till en polare, som i sin tur tröttnar och säljer. det är inget som verkar skumt med denna bil.
Senast redigerat av Gonken (11 augusti 2008)

Akta lacken pappskalle!

337 Inlägg
11 augusti 2008
skulle nog inte oroa mig om hur många personer som har ägt den så länge som den e i bra skick för de pengar du ska ge för den... va faan de e en svenssonsugga, den håller!

3 liters diesel, mumma!

helt galen
388 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Ok. Ägarantal inga problem med andra ord. Det jag reagerade på var att den hade många fler äg än alla andra buskhäckar jag kunde komma på. Tack!

Varför åka fort när man kan åka brett?

Son Of Murphy
782 Inlägg
11 augusti 2008
Du råkar inte känna någon på vägverket eller som har tillgång till bil-registret då, så kan du ju kolla vad för folk som ägt den. Kan ju ha gått som någon sa mellan olika bilhandlare, men 21ägare är fan mycket i mina ögon ändå... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Sök