5462
Sök

Hur ska man gå till väga med 2 slutsteg?

392 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan alla glada! ;D

Har tänkt att slå till på brl.se paketpris på Gas Alpha 212 med steget Alpha X1600M.

I bilen nu så har ja ett steg som går till alla högtalare i bilen vilket ger ett skönt ljud i bl.a mina 6*9 och vill därför inte ta ut detta.

Mina fråga lyder då, Hur ska ja gå till väga för att använda mig av båda stegen? Jag vill använda mig av det billigaste och enklaste metoden då ja inte är så hajj på ljud. Helst ingen kordensator, har inga dubbla uttag bak på stereon för 2 steg osv..

Är det ngn som har några goa tips till en okunnig ljudfantast!? (^^,)

956 Inlägg
11 augusti 2008
Du delar upp befintlig strömkabel med ett strömblock. Sen drar du en kortare lågnivå ifrån Alpha steget lågnivå utgång till det andra steget lågnivå ingång.
Senast redigerat av luunggan (11 augusti 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

392 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
antar att det inte spelar ngn roll vilket steg man drar lågnivå kabel från? För mitt steg sitter under stolen och Alpha kmr att placeras i bagagen.. smile

Skogsmålare
630 Inlägg
11 augusti 2008
Men vad har du för tjocklek på Stömkablen ?

TurboFREAK
291 Inlägg
11 augusti 2008
Måste ju vara minst lika jobbigt att dra en ny strömkabel till bagaget och billigare än att köpa ett strömblock?
Jag hade då kört på en till strömkabel och som sagt ovan från dit befintliga steg pluggar du in en lågnivå kabel i outpout och in i alpa stegets input

Hoppas de blev rätt nu
MVH/Ante
Senast redigerat av ante_green (11 augusti 2008)

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

Sök