4002
Sök

Importerade från japcity:-( mina fälgar har de glömt

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
jag har en fråga!
jag importerade en bil från japcity och i annonsen stod att de skulle medfölj fälgarna(19")
men när de skickade en kille som skulle hämtade bilen och råkade han glömde att få med fälgarna!
nu får han(japcity) inte få tag i han som sålde bilen, detta har gått nu flera veckor ca:3-4.
vad kan jag göra åt de?kan jag  kräva ersättning för ute bliven fälgarna som jag skulle har rätt till?
han(japcity)försöker så gott han kan så jag kan få mian fälgar! men om de sket sig hur ska jag göra?
hör av er!
föresten när de gäller bilen de gick jätte bra!bilen har jag redan!  men de fattas fälgar som jag ej fått ännu, ni kan kolla på min sida har bilder på de fälgarna!
hjälp mig
tack på förhand
alla tips o råd är välkomna
Senast redigerat av _lee_jr (11 augusti 2008)

162 Inlägg
10 augusti 2008
Kent terry du menar? Importerade via honom nyligen o det funkade kanon. har haft andra strul däremot såsom reggen och motorras, allt på en gång =/ Låter som du hamnat i en tråkig sits. Är väl inte så mkt att göra om kent inte får tag på killen.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Ranta skrev:
Kent terry du menar? Importerade via honom nyligen o det funkade kanon. har haft andra strul däremot såsom reggen och motorras, allt på en gång =/ Låter som du hamnat i en tråkig sits. Är väl inte så mkt att göra om kent inte får tag på killen.

jo,jag förstår men fälgarna kostar ju en del att köpa här i sverige de ju ändå 19 fälgar!
hade inte de fälgarna som annonserade med bilen då hade aldrig köpt bilen, föratt med fälgarna och bilen total då blir de bra pris men inte fälgarna!
Senast redigerat av _lee_jr (10 augusti 2008)

162 Inlägg
10 augusti 2008
Ok, är bilen från england?? Kent jobbar ju med nån kille därifrån som kollar/hämtar bilarna när det är dags. han måste ju ha adressen till honom?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Ranta skrev:
Ok, är bilen från england?? Kent jobbar ju med nån kille därifrån som kollar/hämtar bilarna när det är dags. han måste ju ha adressen till honom?

de var den killen som hämtade:P han sa att de är hans brorsan:P

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
så ska jag bara ge upp så där eller?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 augusti 2008
Du får försöka förhandla fram en ersättning.

Hur har ni gjort med kvitto? Står det något om fälgarna där?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Schwarz Funf
222 Inlägg
10 augusti 2008
Jag skulle kräva en summa ifall inte fälgarna dyker upp! Annars skulle jag komma överens om att köpa fälgar och de får betala x% av priset !

oj.. där hann du före sorry
Senast redigerat av mah88 (10 augusti 2008)

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 augusti 2008
mah88 skrev:
Jag skulle kräva en summa ifall inte fälgarna dyker upp! Annars skulle jag komma överens om att köpa fälgar och de får betala x% av priset !

Nej nej, han har ju egentligen redan "köpt fälgarna" Varför då köpa dom igen?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Schwarz Funf
222 Inlägg
11 augusti 2008
te_wik skrev:
mah88 skrev:

Mvh Tommy

Jag menade att han kan köpa några andra fälgar från Sverige och sedan betalar japcity an del av priset , eller så får han pengar tillbaka för att fälgarna inte kom med bilen....

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 augusti 2008
mah88 skrev:
te_wik skrev:
mah88 skrev:

Mvh Tommy

Jag menade att han kan köpa några andra fälgar från Sverige och sedan betalar japcity an del av priset , eller så får han pengar tillbaka för att fälgarna inte kom med bilen....

ahh, okay. då förstår jag bättre.

Mvh Tommy

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
okej men då maila jag japcity(kent terry) imorron och säger att om inte han fixa fram fälgarna till mig inom 2veckor dvs då har de gått ca:5-6 veckor.de är då jag ska reg-bes bilen efter de vill man ha fälgarna på.vill inte längre åka med de original 17tumare som är fula,då vill jag ha ersättning för fälgarna eller så få han köpa fälgarna som motsvarade som de jag inte fick med? de är aftermarket 225r19-30 och 265r19-30
vad gör jag då om de vägrar att ersätta mig verka fälgar eller pengar?
hjä'lp mig
tack på förhand...

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Du får försöka förhandla fram en ersättning.

Hur har ni gjort med kvitto? Står det något om fälgarna där?

Mvh Tommy

nej men bilen annonserade med fälgar, därför köpte jag bilen eftersom jag tyckte priset på bilen med fälgarna var bra pris hade de annonserade utan fälgarna då hade jag aldrig köpt bilen:P med fälgarna hade bilen sett ut mkt annorlunda(finare)
Senast redigerat av _lee_jr (11 augusti 2008)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
tack till alla som har hjälpt mig:P
jag fick råd av er och nu har jag förhandlat med de och de fälgarna som de sålde, de ska jag få tillbaka(pengar)men där emot jag få köpa till ett komplett fälgarna som jag ha på bild för 400pund de tycker jag bra
som sagt tack er som har gett mig tips o råd

Sök