3995
Sök

Boaorm...

Os Difuntos
1 822 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Satt i soffan för 30 min sen å kolla på 45 minuter på 3an då jag kände den värsta jävla lukt jag någonsin känt så jag går ut i köket å kollar om jag glömt nån sopppåse eller nått men det var så rent å fint där ute så jag frågar min kära flickvän om hon hade bajat eller nått (hon är sjuk,feber å sån skit) då det kan sätta lite fart på magen, men icke.. .så jag gick på  jakt efter den otroligt vidriga lukt (typ lik lukt) så går jag in i sovrummet då jag ser att min "lilla" boaorm på 2 meter hade spytt upp sin middag som den hade fått för 4 dagar sen, en råtta på cirka 500-600gr = som en stor kattunge. å där låg den halvt rutten/nersmällt av magsafter. Så nu e jag mitt upp i en rolig sanering av mitt hem, Kommer nog inte få mkt sömn i natt pgr av lukten..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
18 april 2006
ooh fy... Men? Varför spyr ormar då? Mår han dåligt kanske?? Kan va värt o kolla upp så han inte svälter ihjäl eller mår kass av nån anledning..?

/Mattias

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
jag tror att råttan var för stor eller nått det såg ut som han skulle sprängas, men det var den minsta jag hade i frysen så jag var tvungen att ge honom den. Min stor boa hade redan ätit så jag kunde inte ge den till honom.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
PS fick 1 timmes sömn i natt. DS

1 163 Inlägg
18 april 2006
Så går det...
Jag har terrariet i kontoret istället, slipper man vakna av smällar och lukter.. tongue

Men min "lilla" boa på strax över 2m får 2st vuxna råttor per gång (ungefär var 2/3:dje vecka) och hon har aldrig spytt upp sin mat...

Men nu ska hon dessvärre säljas, är hemma för lite och pga för lite hantering har hon blivit aggresive (enligt mig tongue)...

Mvh

Sök