Okänd bil...!!

InsaneZcorpion
15 augusti 2008 · 8 Inlägg

Jo, jag såg på Jönssonligan förut och undrar om det är någon som vet vad det är för bil som dom använder...
Dom är ju på Mallorca, så dom åker ju inte i den vanliga Impalan utan den där lilla gula bilen med en sol på...
Har sett filmen ett antal ggr nu och jag kan inte komma på vad det är för märke eller modell, är det någon som vet vad det är för bil så skulle jag bli överlycklig, och slippa att fundera på detta.

Tack på förhand.

- Yippie-ka-yay, motherfucker -
KimVsWorld Mästare
15 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

WTF? du skojar med mig? jag tänkte starta en sån här tråd?!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
GT-R2008
15 augusti 2008 · 60 Inlägg

Zcorpion skrev:
Jo, jag såg på Jönssonligan förut och undrar om det är någon som vet vad det är för bil som dom använder...
Dom är ju på Mallorca, så dom åker ju inte i den vanliga Impalan utan den där lilla gula bilen med en sol på...
Har sett filmen ett antal ggr nu och jag kan inte komma på vad det är för märke eller modell, är det någon som vet vad det är för bil så skulle jag bli överlycklig, och slippa att fundera på detta.

Tack på förhand.

Fiat 131 ?

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///
KimVsWorld Mästare
15 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

GT-R2008 skrev:
Fiat 131 ?

Är det la inte?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Moparboy440
15 augusti 2008 · 4 682 Inlägg

ja funderade också på de,å kom fram till att den måste vara byggd på 2 st fiat 850.
egentligen två framhalvor som e svetsade ihop me varandra.
ena delen om byggt till bakdel me baklampor å former av backluckan,medans fronten e helt orginal smile.

InsaneZcorpion
15 augusti 2008 · 8 Inlägg

Letade lite på google och hittade denna bilden på en Seat 124, tror jag att det är iaf...
http://cache.jalopnik.com/assets/resour … at_124.jpg

vad tycker ni, jag är inte helt säker på't...

Senast redigerat av Zcorpion (15 augusti 2008)

- Yippie-ka-yay, motherfucker -
9000_griffin_aero
15 augusti 2008 · 34 Inlägg

fiat 850 tillverkades i spanien med 4 dörrar o dom kanske hette seat 850.....men dom från italien var 2 dörrars modeller eller coupe dvs sport modeller..min farsa hade 2 st såna italienska på 60 o 70 talet......

Smajly
15 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

Oj.. kom direkt till o tänka på att det finns redan en gammal tråd om detta.. Den slutar med att det skulle vara en Fiat 850 iallafall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 97#p234397


PS.. Du ska nog ändra topic lite..!

Senast redigerat av Smajly (15 augusti 2008)

Moparboy440
15 augusti 2008 · 4 682 Inlägg

9000_griffin_aero skrev:
fiat 850 tillverkades i spanien med 4 dörrar o dom kanske hette seat 850.....men dom från italien var 2 dörrars modeller eller coupe dvs sport modeller..min farsa hade 2 st såna italienska på 60 o 70 talet......

där fick vi svaret tongue ! tänkte inte på att seat också tillverkade vissa fiat modeller

InsaneZcorpion
15 augusti 2008 · 8 Inlägg

Hittade lite mer, denna ska vara en Seat 850 Normal... vad fan det nu betyder...hehe
http://pereka.iespana.es/images/gallery/d_seat_850.jpg

ganska lik tycker jag iaf...

Senast redigerat av Zcorpion (15 augusti 2008)

- Yippie-ka-yay, motherfucker -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang