6294
Sök

Bästa basen för 1000-1500kr?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#1
Her en MDS 12 som kostar 2300kr och sedan för 3000kr.. DUnkar fint men sugen på att montera in någon fler bas då jag har ett Pioneer steg som bara ligger.. Någon som kanske vet någon bra bas för 1000-1500 som är väl värt pengerna? Kanske någon okännt märke?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

16 197 Inlägg
15 augusti 2008
#2
ska du blanda flera olika basar i bilen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
ska du blanda flera olika basar i bilen??

Är de dumt? Kanske bättre att ta slutsteget jag har och koppla de til lett par grymma 6*9er då?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

260 Inlägg
15 augusti 2008
#4
sebbanboy14 skrev:
evilaudio skrev:
ska du blanda flera olika basar i bilen??

Är de dumt? Kanske bättre att ta slutsteget jag har och koppla de til lett par grymma 6*9er då?

eller koppla på framsystemet...

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#5
Oscarr skrev:
sebbanboy14 skrev:
evilaudio skrev:
ska du blanda flera olika basar i bilen??

Är de dumt? Kanske bättre att ta slutsteget jag har och koppla de til lett par grymma 6*9er då?

eller koppla på framsystemet...

Sitter ett MDS kittsystem där och han på MDS tyckte att slutstegp å de systemet behövdes inte.. Man fick lite mera men inte så de va värt pengerna iaf..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

6 851 Inlägg
15 augusti 2008
#6
Hahaha...där ser man vad killarna på MDS vet om ljud. Ett steg till framsystmet blir ALLTID bättre än att driva det på CD spelaren. Om man så köper ett på Jula, Biltema eller classes så blir ljudet mera kraftfullt.
Koppla in steget på framsystmet och testa.


Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
#7
TT-Avant skrev:
Hahaha...där ser man vad killarna på MDS vet om ljud. Ett steg till framsystmet blir ALLTID bättre än att driva det på CD spelaren. Om man så köper ett på Jula, Biltema eller classes så blir ljudet mera kraftfullt.
Koppla in steget på framsystmet och testa.

Han sa ju att de blev bättre men inte så stor skillnad så att jag skulle lägga ut 3000 på ett bra steg..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

6 851 Inlägg
16 augusti 2008
#8
sebbanboy14 skrev:
TT-Avant skrev:
Hahaha...där ser man vad killarna på MDS vet om ljud. Ett steg till framsystmet blir ALLTID bättre än att driva det på CD spelaren. Om man så köper ett på Jula, Biltema eller classes så blir ljudet mera kraftfullt.
Koppla in steget på framsystmet och testa.

Han sa ju att de blev bättre men inte så stor skillnad så att jag skulle lägga ut 3000 på ett bra steg..

Jo fast enligt dej så verkar det ju bättre att sätta det steget du har på 6x9" bak...

sebbanboy14 skrev:
Oscarr skrev:
sebbanboy14 skrev:

Är de dumt? Kanske bättre att ta slutsteget jag har och koppla de til lett par grymma 6*9er då?

eller koppla på framsystemet...

Sitter ett MDS kittsystem där och han på MDS tyckte att slutstegp å de systemet behövdes inte.. Man fick lite mera men inte så de va värt pengerna iaf..

Ska du sätta in et steg till..sätt det då till framsystemet så kommer det göra mest nytta.


216 Inlägg
16 augusti 2008
#9
kör med audiotop det spelar so fan


5 852 Inlägg
16 augusti 2008
#10
Det är ju såhär att när du går på konsert så är det ju så att du har ju inte bandet i ryggen eller hur? Så altså vart ska man ha bäst ljud?

Sen för att rekomendera bas så frågan är hur mycket effekt vi har och leka med osv?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök