hur drar man på bästa sätt högtalatkablar i volvo 850?

Garre_89 custom lover
14 augusti 2008 · 227 Inlägg

JO ska ha tänk mej att driva alla högtalarna i bil me steg . har bytt alla högtalarna och sånt å så ¨kolla lite ja ska dra men de va trångt te dörrsidorna , vet nån hur man ska dra högtalarkabel te dörrsidorna fram och bak?

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Baebis Fotointresserad.
14 augusti 2008 · 230 Inlägg

Skulle precis lägga upp en tråd om samma fråga, fast i Boran då big_smile

_NoDDaN_
16 augusti 2008 · 133 Inlägg

+ och minus kabel är vell det enda jag vet.
men i dörrarna hmm. bra fårga alldrig tittat men jag skulle också villja veta. ska byta ut mina i framtiden också. i min 850

NoDDaN
Garre_89 custom lover
16 augusti 2008 · 227 Inlägg

ja behöver svar ganska snart för att ja försöka idag me de.

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Gendich
16 augusti 2008 · 287 Inlägg

vad e det för kabel du ska dra? altså vilken storlek

Senast redigerat av Gendich (16 augusti 2008)

BMW 116i (2006)
j00k3 Med-lem
16 augusti 2008 · 129 Inlägg

Man drar + och - på ena sidan (förslagsvis förrarsidan) i listen under dörren och under mattorna och samma på andra sidan. det e skitlätt

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.
Baebis Fotointresserad.
16 augusti 2008 · 230 Inlägg

j00k3 skrev:
Man drar + och - på ena sidan (förslagsvis förrarsidan) i listen under dörren och under mattorna och samma på andra sidan. det e skitlätt

Tror nog det är högtalarkablar från skuffen till framdörrar respektive bakdörrar han menar. Inte plus och lågnivå.

Senast redigerat av Baebis (16 augusti 2008)

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
16 augusti 2008 · 820 Inlägg

Viktigt att skilja + och lågnivån åt, alltså dra dom på olika sidor i bilen.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
Baebis Fotointresserad.
16 augusti 2008 · 230 Inlägg

Dawe_A skrev:
Viktigt att skilja + och lågnivån åt, alltså dra dom på olika sidor i bilen.

Jo jo, det är klart. Men det är inte det den här tråden handlar om tongue

Senast redigerat av Baebis (16 augusti 2008)

Eclips3 Lidhultare.
16 augusti 2008 · 325 Inlägg

jag drog batterikablen på ena dörrsidan längst dörrlisten där nere, sen resten av kablarna drog jag på motsatta sida i min 850

-Twiajävlen-
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

Hade jag varit er så hade jag dragit 4 sladdar med dubbelkärna rakt fram å in bakom stereon å kopplat på mig där...absolut minst jobb å mest plast... Där går ju alla sladdarna till ett ställe...annars ska ni ju lossa 4 dörrsidor å dra genom 4 gummin å dra på båda sidorna av bilen...ska ni dra 4 sladdar från bagaget å fram kan ni ju dra dom under mattan på kardantunneln å under handbromsen å fram... absolut minst jobb i alla fall... så jag röstar för att ni drar från bagaget å in bakom instrumentpanelen där stereon sitter å kopplar på er på dom 8 sladdarna...respektive 12 sladdarna om ni ska ha i hatthyllan också

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Baebis Fotointresserad.
16 augusti 2008 · 230 Inlägg

Xuri skrev:
Hade jag varit er så hade jag dragit 4 sladdar med dubbelkärna rakt fram å in bakom stereon å kopplat på mig där...absolut minst jobb å mest plast... Där går ju alla sladdarna till ett ställe...annars ska ni ju lossa 4 dörrsidor å dra genom 4 gummin å dra på båda sidorna av bilen...ska ni dra 4 sladdar från bagaget å fram kan ni ju dra dom under mattan på kardantunneln å under handbromsen å fram... absolut minst jobb i alla fall... så jag röstar för att ni drar från bagaget å in bakom instrumentpanelen där stereon sitter å kopplar på er på dom 8 sladdarna...respektive 12 sladdarna om ni ska ha i hatthyllan också

Låter som en bra idé smile  Frågan är vart man ska sätta delningsfiltren till nya systemet då..

NFC-racing
16 augusti 2008 · 63 Inlägg

Nu är jag ju inte kunnig i ljuddelen.
Men den som hade min 850 före mig har knypplat in några delar...
Har ett delnings filter på var sida under instrumentbrädan.
Sen finns det tydligen överblivna kablar i orginal genomgång till dörrarna.
Vet ju inte om dom är i rätt dimension,men gjort så på min bil.

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang