6319
Sök

Audi A3 Sportback 09..

1 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Min far skall köpa ny bil och till 99 % blir det följande, audi A3 Sportback.. han vill dock inte lägga 2500 kr eller vad det kostade för få en AUX ingång, utöver vad han betalar för radion.

Så min tanke var att köpa en vanlig bilradio på typ netonnet för runt 900 kr som har AUX ingång, cd osv..

Men vi är båda mer "lämna in på service" varianten, så vi har dels inte några verktyg hemma, dels väldigt lite kunskap. Själv är jag lite datornörd och kan montera datorer osv, är det lika enkelt i sportbacken, är det möjligt.. min "dröm" är att vi helt enkelt för in den som en hårddisk i facket och kopplar in ljud/ström försörjning och sen är det go.. men ingen aning om hur det ser ut, hur man skruvar osv.

Någon som kan bekräfta, dementera osv om det går, svårighetsgrad, mindre instruktion?

Tack på förhand.

EDIT: ser inte ljust ut, hittade denna. http://members.chello.nl/p.boelen/solisto/
Standardisera produkter nu!
Senast redigerat av granQ (17 augusti 2008)

2 665 Inlägg
17 augusti 2008
#2
Så du menar att först ska han betala för en skapligt bra radio som sitter orginal i bilen.
Den ska ni plocka ut o ersätta med en skitradio för 900kr trots att ni redan har betalat flera tusen för en bra radio.
Resultatet blir att han har sparat in 1600kr och orsakat massvis med jobb för dig och har fått en klart sämre radio än den han först betalade för.
DIN FAR ÄR INTE SÅ SMART IBLAND.

Vad kostar bilen??  minst 250000kr o sedan snåla in med 2500kr för att få en mkt sämre lösning på ett enkelt problem som inte finns.

Visa honom denna text o be honom tänka efter lite.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 123 Inlägg
17 augusti 2008
#3
Rickard-v skrev:
Så du menar att först ska han betala för en skapligt bra radio som sitter orginal i bilen.
Den ska ni plocka ut o ersätta med en skitradio för 900kr trots att ni redan har betalat flera tusen för en bra radio.
Resultatet blir att han har sparat in 1600kr och orsakat massvis med jobb för dig och har fått en klart sämre radio än den han först betalade för.
DIN FAR ÄR INTE SÅ SMART IBLAND.

Vad kostar bilen??  minst 250000kr o sedan snåla in med 2500kr för att få en mkt sämre lösning på ett enkelt problem som inte finns.

Visa honom denna text o be honom tänka efter lite.

Precis, det tjänar ingenting att göra så, förlorar bara utseende och så kommer det låta sämre.
När man tävlar i billjud använder man alltid Audio skivor för dom har helt enkelt bäst ljudkvaité, har bara provat använda min USB och Aux port en gång för att se om dom funkade, annars använder jag vanliga CD skivor för det är bäst.

4 586 Inlägg
17 augusti 2008
#4
jag löste såhär i min audi a3

finns annan plast nu som är i samma färg som bilens inredning

detta med ny enhet samt allt får du för under 2000:-

den radio som satt där orginal tog dom ut gratis hos normans sedan känner du säkert någon som kan stoppa dit den nya enheten då allt är snabbkontakter


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/355270_h5egd1.jpg
helnöjd med ljudet dock så gillade jag inte passformen på ramen samt färgen men så petig får man väll inte vara
Senast redigerat av jorre83 (17 augusti 2008)


4 586 Inlägg
17 augusti 2008
#5
granQ skrev:
Min far skall köpa ny bil och till 99 % blir det följande, audi A3 Sportback.. han vill dock inte lägga 2500 kr eller vad det kostade för få en AUX ingång, utöver vad han betalar för radion.

Så min tanke var att köpa en vanlig bilradio på typ netonnet för runt 900 kr som har AUX ingång, cd osv..

Men vi är båda mer "lämna in på service" varianten, så vi har dels inte några verktyg hemma, dels väldigt lite kunskap. Själv är jag lite datornörd och kan montera datorer osv, är det lika enkelt i sportbacken, är det möjligt.. min "dröm" är att vi helt enkelt för in den som en hårddisk i facket och kopplar in ljud/ström försörjning och sen är det go.. men ingen aning om hur det ser ut, hur man skruvar osv.

Någon som kan bekräfta, dementera osv om det går, svårighetsgrad, mindre instruktion?

Tack på förhand.

EDIT: ser inte ljust ut, hittade denna. http://members.chello.nl/p.boelen/solisto/
Standardisera produkter nu!

får man fråga vad han har tänkt för motor i bilen?

jag kör med 2.0 fsi 6 växlad precis lagom till den bilen



Sök