4138
Sök

[BILDER] Operation Bakspoiler ska lägga igen en svacka nu vad ska man använda sig av?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
#1
Ska sätta fast bakjolen i kväll, har kikat lite på det... de är en förlängning såattsäga till orginal spiolern.

Hadde tänk att först limma och sedan popnita fast den, därefter spackla skarven som blir. Bör man slipa bort färgen från orginal skärmen innan man spacklar och limmar eller går det ändå?

Är det nått annat man ska tänka på och är de nån som har nån bättre idé eller nått?

Vore skysst o svara, lägger upp bilde rpå resultatet sen.
Senast redigerat av LuCiiifer (16 augusti 2008)


2 911 Inlägg
11 augusti 2008
#2
Ska du limma så gör det INTE med silikonbaserade limmer, som t.ex. Sikaflex, pl400 o.s.v. utan RIKTIGT karosserilim.
Så slipper du få problem med fästförmåga på färg etc.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
#3
okej, tack hadde tänkt mig sika


DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#4
limmade kjolen idag och har gjort lite hål för popnitar. ska lägga upp bilder snart.


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#6
Har poppat fast och limmat den. har nu en skarv på ca 3mm vad är nästa steg? spackla eller lägga över plast? slipa? ge mig lite tips och ideér. finns fler bilder på min sida




https://www1.garaget.org/gallery/archive/37032/430689_h70g4x.jpg


DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#7
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen.
Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.

kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.

Ge mig lite idéer, tips och förslag nu big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37032/429115_jbn52e.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/37032/tn_430687_uzwfjh.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/37032/430891_k49o9b.jpg


DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
#8
Om man tittar pris över den svarta kjolen så finns det en svacka. om man ska lägga igen den vad ska man göra? funderade på spackel men finns det inte risk för att det börjar sjunka efter ett tag?eller ska man bara lägga över plast? behöver lite tips. hjälp mig nu smile


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 augusti 2008
#9
LuCiiifer skrev:
Om man tittar pris över den svarta kjolen så finns det en svacka. om man ska lägga igen den vad ska man göra? funderade på spackel men finns det inte risk för att det börjar sjunka efter ett tag?eller ska man bara lägga över plast? behöver lite tips. hjälp mig nu smile

Det är bättre att plasta

Rock'n Roll

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#10
men fungerar det? är det inte svårt att lägga igen skåran med bara plasT?


12 086 Inlägg
17 augusti 2008
#11
LuCiiifer skrev:
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen.
Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.

kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.

Ge mig lite idéer, tips och förslag nu big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … jbn52e.jpg




http://www1.garaget.org/gallery/archive … uzwfjh.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive … k49o9b.jpg

Plasta först spackla sen.
Fin garagehora du har, bra skit wink Men din såg oförskämt ren ut? tongue

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#12
JapMax skrev:
LuCiiifer skrev:
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen.
Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.

kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.

Ge mig lite idéer, tips och förslag nu big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … jbn52e.jpg




http://www1.garaget.org/gallery/archive … uzwfjh.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive … k49o9b.jpg

Plasta först spackla sen.
Fin garagehora du har, bra skit wink Men din såg oförskämt ren ut? tongue

Haha fick ju garaget efter många månaders väntan, och har itne haft nått tidigare. så hadde köpt verktygsskåp horan o jävla massa verktyg. på bilden var de första gången jag la mig på horan. så ren är den big_smile man ska inte fylla skåran alls då? bara lägga glasfiber väv o polyester?


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 augusti 2008
#13
LuCiiifer skrev:
JapMax skrev:
LuCiiifer skrev:
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen.
Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.

kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.

Ge mig lite idéer, tips och förslag nu big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … jbn52e.jpg




http://www1.garaget.org/gallery/archive … uzwfjh.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive … k49o9b.jpg

Plasta först spackla sen.
Fin garagehora du har, bra skit wink Men din såg oförskämt ren ut? tongue

Haha fick ju garaget efter många månaders väntan, och har itne haft nått tidigare. så hadde köpt verktygsskåp horan o jävla massa verktyg. på bilden var de första gången jag la mig på horan. så ren är den big_smile man ska inte fylla skåran alls då? bara lägga glasfiber väv o polyester?

Det du kan göra är att plasta i vått spackel, dvs fyll med spackel och plasta direkt. Var noga med att få bort all luft bara.

Rock'n Roll

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#14
okej hmm får fundera på hur jag ska göra:P



Sök