6625
Sök

Inkoppling av ISO kabel, BMW e34 -90

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#1
hejsan,

Jag har nyligen Köpt en Ny stereo och en ISO kabel för jag antar att man måste ha det för att stereon ska funka,

så jag tog bort Orginal stereon som är en BMW Bavaria C men jag hittar inget ställe där jag kan koppla in ISO kabeln i själva bilens kablar..

Är det bara jag som har sånt hära problem

Snälla någon som vet vart den kontakten sitter eller måste man fimpa kablarna?

Tacksam för svar

178 Inlägg
19 augusti 2008
#2
när jag bytte stereo fick jag stoppa en konverter mellan den gamla och nya
kontakten för de är inte alla bilar som kör med iso till saken hör är ju de att jag kör volvo s40
men jag tror att bilstereo firmorna har kontakten du söker

four rings to rule them all

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#3
professor_nord skrev:
när jag bytte stereo fick jag stoppa en konverter mellan den gamla och nya
kontakten för de är inte alla bilar som kör med iso till saken hör är ju de att jag kör volvo s40
men jag tror att bilstereo firmorna har kontakten du söker

Okok,

Jag köpte ju till en iso kabel till stereon och den ska man väll kunna koppla in i bilens kontakt? men det är ju det att jag hittar ju ingen kontakt!?

Är det bara att fimpa kablarna då eller?

178 Inlägg
19 augusti 2008
#4
hur satt den gamla fast klicka man inte lös en kontakt från den gamla??
annars är de nog bara fimpa ö börja på egen and

four rings to rule them all

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#5
professor_nord skrev:
hur satt den gamla fast klicka man inte lös en kontakt från den gamla??
annars är de nog bara fimpa ö börja på egen and

Det satt i en jävla massa olika kontakter på den gammla stereon och ingen utav kontakterna passar på iso kabeln...

178 Inlägg
19 augusti 2008
#6
hitta en konverter på mds
adaptrar står de sen väljer man märke hoppas de är den är så jobigt bygga om själv
http://mds.se/?artnr=PC2-05-4

four rings to rule them all

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#7
professor_nord skrev:
hitta en konverter på mds
adaptrar står de sen väljer man märke hoppas de är den är så jobigt bygga om själv
http://mds.se/?artnr=PC2-05-4

det är en sån jag köpte till min med, men vart fan kopplar jag in den i själva bilen då?

178 Inlägg
19 augusti 2008
#8
börja med kopla in adaptern i stereon så ser du vad som blir över
kan nämligen vara modell byte från fabriken
det råkade jag ut för på volvon fasI och II delar inte kablaget bakom stereon
det gör typ s60/80 om du förstår vad jag är ute efter

four rings to rule them all

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#9
professor_nord skrev:
börja med kopla in adaptern i stereon så ser du vad som blir över
kan nämligen vara modell byte från fabriken
det råkade jag ut för på volvon fasI och II delar inte kablaget bakom stereon
det gör typ s60/80 om du förstår vad jag är ute efter

Okok, jaa jag förstår vad du menar men ska riva instrumenteringen nu och se vart alla kablar går, det är lite svårt att se allt big_smile

178 Inlägg
19 augusti 2008
#10
ja testa de så får ja höra resultatet senar ok?? spännande höra hur de ser ut under en bmw har sj bara kört volvo där kan ett barn koppla in *ler*

four rings to rule them all

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#11
professor_nord skrev:
ja testa de så får ja höra resultatet senar ok?? spännande höra hur de ser ut under en bmw har sj bara kört volvo där kan ett barn koppla in *ler*

Heheh Okey, jaa jag ska nog hålla på ända tills jag får det inkopplat, men pappa säger iaf att det skulle ha varit knepigt om inte bmw hade ett kontaktstycke som man ska koppla in ISO kabeln i för det har ju dom flesta bilar

1 435 Inlägg
15 Inlägg
19 augusti 2008
#13
Hej så här ser det ut i min BMW e34. hoppas det kan hjälpa:

http://www.ladda-upp.com/bilder/7831/stereokablage

så skall det nog i alla fall se ut om någon inte ändrat allt för mycket på det...

/johannes
Senast redigerat av Johannes_a (19 augusti 2008)

37 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#14
Johannes_a skrev:
Hej så här ser det ut i min BMW e34. hoppas det kan hjälpa:

http://www.ladda-upp.com/bilder/7831/stereokablage

så skall det nog i alla fall se ut om någon inte ändrat allt för mycket på det...

/johannes

det dära orginal kablaget hittar inte jag på min bil, och det värkar som att det är ombyggt iaf

Men tack endå

240 Inlägg
20 augusti 2008
#15
alternativet är att ta dom kablarna som satt i den stereon som du bytt ut då har du alla kablar du behöver... använd dig av en multimeter så att du kopplar  rätt... högtalar kablarna kan du testa med ett aa batteri... lägg högtalar kabeln emot varje pol och lyssna vart det skrapar... så vet du vart varje kabel går...

Lycka till


Sök