6605
Sök

Någon som har Baslåde tips till 2st Kicker L5 15"

RMCH
20 augusti 2008
Trådstartare
#1
Är ute efter en Låda som spelar högt i DBrace..Någon som har Något tips på lådstorlek osv? Nuvarande Låda Spelar 143,3.. värt att bygga ny? man kanske inte kan få ut så mycket mer ur dom?

5 852 Inlägg
20 augusti 2008
#2
Kontakta Björn på DBakuten så kommer du att få en hel del goda råd smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

21 761 Inlägg
20 augusti 2008
#3
Om du gör lådan 113x45x53cm i yttermått och sätter 2 st slotportar som är 10cm breda vardera och 34cm långa, nettovolymen bör då bli runt 176 liter och ca 50 Hz avstämning.

Sedan kan du stoppa in spån/MDFskivor i portarna för att minska avstämningsfrekvensen, tex med 8cm innerbredd så blir avstämningen ca 46 Hz och med 5,5cm så blir avstämningen ca 40 Hz. Men det är inte lämpligt att göra smalare port än 5,5cm pga att arean blir för liten och risken för flåsljud ökar.

6 851 Inlägg
20 augusti 2008
#4
RMCH skrev:
Är ute efter en Låda som spelar högt i DBrace..Någon som har Något tips på lådstorlek osv? Nuvarande Låda Spelar 143,3.. värt att bygga ny? man kanske inte kan få ut så mycket mer ur dom?

Vart peakar din bil och vart är lådan du har nu avstämd till?



Sök