7249
Sök

många fläktar i dator

279 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
hej, kan det egentligen vara nån nackdel med "för" många fläktar i en dator? .. inte för att jag har överdrivet många men frågar ändå? har 3st som blåser in, på hårdiskar, grafikkort, procesorn mm.. om man bortser från nätdelen då;) dvs att strömmen finns.

two lies don´t cancel each other out

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
19 april 2006
ända nackdelen med det är väl att det låter mer tongue

Team Insane Racing

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 april 2006
du verkar inte ha många i min bigtower kör jag totalt 11 fläktar (då är inte grafikkrt/hdd/nätaggx2 och process fläkt inräknat smile......finns inga nackdelar ger bra kylning och så låter dock som en helikopter men man vänjer sig fort samt att varje fläkt är inställningsbar så man kan sänka hastigheten....Allt som allt = 16fläktar....

279 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
ok det var det jag trodde:) tack för svar

two lies don´t cancel each other out

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
19 april 2006
jag har 4st låter som ett jävla ånglok om datan....

ingen aning
687 Inlägg
19 april 2006
varför ha fläcktar som låter mycket ha vatten kylning ser bara fördelar med det och så kan man koppla et akvarium till systemet för att få det riktigt snyggt...

även zebran har sina fläckar

757 Inlägg
19 april 2006
är aldrig en nackdel att ha bra ventilation... enda jag kan se är att det kan komma in mer damm om man kör utan dammfilter smile
men ska man ha fläktar så ska man satsa på större fläktar. 120 mm är det oprimala smile flyttar bra med luft och låter oftast lite smile

Bara fördelar med vatten volvo_240_tic....  inte precis. dyrt tidskrävande instalation för den ovane ett kasst vatten system presterar sämmre än luftkylning. samt att vissa vattenpumpar låter grönjävligt rentutsagt.
och du ska inte koppla ett akvarium till vattenkylningen kommer inte funka bra.

Sök