7471
Sök

Varför är usabilar då dyra.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Jag hundrar varför usabilar så så dyra. Nu merar jag inte dom 50-talsbilar eller 60-talet eller 70 med muskel  motor eller men feta vingar. Dom kan kosta ca 50.000-100000 kr. Men jag undrar varför dom "enkla" usa bilar som t.ex granda från 1975 http://www.tocmp.com/pix/Ford/images/19 … 3q_jpg.jpg

Vaför måste dom vara så dyr. Jag har kollat efter en cheva som är en av usa billigaste bil. En vanliga cheva från 70-talet som kantig och och har 4 kantiga lysen måste vara så dyr, t.o.m dom bilar som är sönder körda eller en pilsnerhäck och är supensönder ska kosta minst 30.000 kr som är rostig som fan Jag har hittat usa bilar på blocket mellan 7-20.000 men dom är inte färsh.

DFFL
9 020 Inlägg
24 augusti 2008
Volvo740-88 skrev:
bla bla bla...

...Jag har hittat usa bilar på blocket mellan 7-20.000 men dom är inte färsh.

Tror du att en bil i nyskick är lika billig som den som stått utomhus med rutorna nere sen den rullade ut från handlaren?

För där är svaret.
Fina bilar kostar mer än sunkiga bilar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
smakar de så kostar de... så är det å har alltid varit..

;Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
24 augusti 2008
Allt som är udda kostar ju lite extra, jänkare har alltid varit dyra i sverige.
I Staterna så får du säkert mer för en 740 än vad du får för en gammal camaro big_smile

1 754 Inlägg
24 augusti 2008
För att de är från andra sidan jorden, helt enkelt.

Jag kan inget om allt.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 augusti 2008
JapMax skrev:
I Staterna så får du säkert mer för en 740 än vad du får för en gammal camaro big_smile

Volvo har ju en sjukt stor marknad för det i USA, man får fan 5 gånger så mycket för en 740 i USA än här. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 754 Inlägg
24 augusti 2008
Siarnaq skrev:
JapMax skrev:

Volvo har ju en sjukt stor marknad för det i USA, man får fan 5 gånger så mycket för en 740 i USA än här. tongue

5 gånger? BS... Kanske det dubbla eller 3 ggr max.

Jag kan inget om allt.

Sök