Bytat stereo i min 9-3a, varför måste jag då ändra om inställningar varje gång?

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

kruz_power skrev:
du har en röd och en gul strömkabel som syns på bilden. de är dom alla menar.

På en av dom ska det vara ström både när du har tändningen på och av. ( bruka vara röd)

och på den andra ska det bara vara ström när du har tändningen på. (bruka vara gul)


lycka till:)

Okej, och vart kopplar jag in dessa? Det är dom som sitter fast i den klossen aiight? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Aern
24 augusti 2008 · 457 Inlägg

Jag är inte heller en höjadere på sånt här, så nu får ni rätta mig om jag säger nått dumt ni som kan el!smile

Det kommer ut en GULkabel från Sterion. Den här till minnet så att alla dina inställningar sparas, men för att ska kunna sparas så måste det alltid ligga ström på den kabeln. Om du har en testlampa kan du titta på vilken kabel det alltid finns ström på. Jag kan gissa att det är den RÖDAkabeln som det alltid ligger ström på eftersom den komer "direkt" från batteriet. Så du måste föröka få den gula kabeln till den röda, kanske genom en tsån kallad "tjuv"? Rätta mig nu grabbar!smile

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Aern skrev:
Jag är inte heller en höjadere på sånt här, så nu får ni rätta mig om jag säger nått dumt ni som kan el!smile

Det kommer ut en GULkabel från Sterion. Den här till minnet så att alla dina inställningar sparas, men för att ska kunna sparas så måste det alltid ligga ström på den kabeln. Om du har en testlampa kan du titta på vilken kabel det alltid finns ström på. Jag kan gissa att det är den RÖDAkabeln som det alltid ligger ström på eftersom den komer "direkt" från batteriet. Så du måste föröka få den gula kabeln till den röda, kanske genom en tsån kallad "tjuv"? Rätta mig nu grabbar!smile

Jao, men jag har kopplat in dom via den klossen och så.. Men när jag försöker sätt den röda vid den gula och den gula vid den röda så passar inte hålen!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Aern
24 augusti 2008 · 457 Inlägg

Du får göra nått special där då! Kanske rycka ur den röda och den gula då och sätta ihop löst för sig kanske?

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

vågar jag det? yikes

Och vad händer med dom andra som sitter i klossen? ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Aern
24 augusti 2008 · 457 Inlägg

Haha ja det är ju där det sviktar hos mig, jag vet inte hur mycket man vågar göra!big_smile När jag köpte min Pioneer sterio var det hur lätt som helst, bara att plugga i "klossarna" och minnet och batterie kabeln var lösa, så det vara bara att byta plats. Jag vågar inte säga hur du ska göra. Här får dom riktiga killarna avgöra!smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 augusti 2008 · 6 170 Inlägg

Ta en nål eller liknande, peta ut både gul och röd ur kontakten på ditt ISO-kablage, skifta och voilá!

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Ta en nål eller liknande, peta ut både gul och röd ur kontakten på ditt ISO-kablage, skifta och voilá!

Du menar den i mitten då ? tongue ( ISO-kablage) och då passar inte den gula o röda i varandra:P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
MrTurbo Better than God \o/
24 augusti 2008 · 1 882 Inlägg
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang