6293
Sök

Soundstorm - Något att ha?

821 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjena.
Tänkte kolla med folket här på garaget om ni vet något om Soundstorms 6:5.or som nu haglar in i landet.
Är det värt pengarna eller bör man lägga pengarna på annat som låter bättre?
kostar runt 1000 kr just nu.

tack på förhand!
Senast redigerat av sengstr (22 augusti 2008)


956 Inlägg
22 augusti 2008
#2
Dessa är väll också något kina fabrikat. Finns bättre för pengarna kolla in här http://www.blekingebilradio.se på deras kitsystem i samma prisklass så lovar jag att du får mer för pengarna.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Low is a lifestyle
956 Inlägg
22 augusti 2008
#3
jag vet inget om just soundstorm.. men de flesta spelar bra med bra slutsteg...

Jag har testat kicker, focal, alpine. och har just nu Impact..

Kicker rekommenderar jag inte för att ha 6,5" kit.
Focal och alpine är riktigt fina grejer.

men nu kör jag med Impact. hur nöjd som helst och spelar bra och högt.
har även en vän som kör Hertz rakt igenom. spelar helt underbart.

kolla in bilradniohuset.se.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
23 augusti 2008
#4
Geiros skrev:
Kicker rekommenderar jag inte för att ha 6,5" kit.

Har du provat alla 5 serierna?

RS serien spelar riktigt om man gillar (Trance,Disco )bra enligt mig.

MVH//Björn
www.dbakuten.se


821 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
#5
Jag har ett Focal 6,5 kit hemma som bara ligger. Hade tänkte sälja det men får det inte sålt.
Så därför täntke jag kolla runt lite vad som finns?
Och soundstorm är ju så jädra billigt.. men är det bara skit alltså?


2 911 Inlägg
23 augusti 2008
#6
Focal är fina grejjer, montera dem rätt, styvt och dämpat så spelar dom fint.

Det gör för övrigt kicker också, allt ifrån kx till ks serien. Allt sitter i hur du monterar, vilket förvisso gäller alla märken.

9 fall av 10 spelar biltemagrejjer korrekt monterade bättre än 10.000kr framsystem som är installerat av en klåpare.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
24 augusti 2008
#7
Geiros skrev:
jag vet inget om just soundstorm.. men de flesta spelar bra med bra slutsteg...

Jag har testat kicker, focal, alpine. och har just nu Impact..

Kicker rekommenderar jag inte för att ha 6,5" kit.
Focal och alpine är riktigt fina grejer.

men nu kör jag med Impact. hur nöjd som helst och spelar bra och högt.
har även en vän som kör Hertz rakt igenom. spelar helt underbart.

kolla in bilradniohuset.se.

Vad är det som inte är bra med kickers..?
Jag kör 6,5 " KS kit i min bil.
4st till och med och jag är riktigt nöjd faktiskt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Low is a lifestyle
956 Inlägg
24 augusti 2008
#8
de med kicker är att de gör så konstiga ljud.. som inte jag gillar.

men alla har vi olika smak på hur de ska låta big_smile
de passade inte mig i alla fall...

men kör impact nu. Hur nöjd som helst..
Har hört både mina som är modellen HS.. sen RH kiten. fint

sen hertz som jag nämnde. fint ljud

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Solfilmsmontör
950 Inlägg
24 augusti 2008
#9
soundstorm har jag aldrig hört talas om bara soundstream.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

590 Inlägg
25 augusti 2008
#10
Är väl bara MDS som plockar in soundstorm? eller finns det flera som tar in dom? smile


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 augusti 2008
#11
eriksson87 skrev:
Är väl bara MDS som plockar in soundstorm? eller finns det flera som tar in dom? smile

Bara sett dem där ja....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök