6198
Sök

Problem med "Indikering, öppen dörr" på min Saab 9-5

2 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#1
Jag har problem med indikeringslampan "öppen dörr" på min Saab 9-5, mitt under färden kan det lysa på instrumentpanelen att förardörren är öppen, och lamporna tänds, vilket är mycket irriterande. Indikeringslampan tänds och släcks hela tiden. Vad kan det vara för fel? Dörren är ju ändå stängd.
Senast redigerat av Andreas_Nyberg (25 augusti 2008)

Mekaniker
212 Inlägg
25 augusti 2008
#2
Kolla kablaget mellan dörr och kaross, vet inte hur de ser ut på Saab men gissar på att givaren sitter i dörrlåset, du kan ta upp och kolla kontaktstycket till låset och se så det inte har oxiderat eller liknande. Kan även sitta en "knapp" i karossen som du kan kolla men tror inte saab har de.


2 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#3
Problemet löste sig och jag tackar för hjälpen, låset satt inte riktigt fast, så det var bara att skruva fast.


Sök