Laddtrycksmätar problem

Joomp
25 augusti 2008 · 14 Inlägg

Jaa, då har man försökt installera en laddtrycksmätare, men tydligen är man helt inkompetent.

Då till problemet

Innan jag ens kopplat ihop mätaren med sensorn för laddtrycket så tänkte jag att jag skulle "prov lysa" den.
Men ingen vill riktigt funka, provat cigguttag, knappar som e strömförsedda osv. Men inget fungerar, förutom när jag kopplar den direkt på batteriet. Någon som har en anning varför den inte riktigt vill funka ?

Tack på förhand

Janneutanb
26 augusti 2008 · 7 272 Inlägg

Om det är dioder i den som ska lysa, se till att koppla rätt med plus och minus annars lyser dom inte.

pontan36 Mekaniker
26 augusti 2008 · 212 Inlägg

Till tex. cigguttag så måste i dom flesta bilar så måste nyckeln vara i minst radioläge för att det ska finnas ström, men de kanske du visste?

Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

Brains88 skrev:
Om det är dioder i den som ska lysa, se till att koppla rätt med plus och minus annars lyser dom inte.

vet inte riktigt om det är dioder i den , men vadå går bara ut en röd o en svart kabel ur den, om den e ju inte direkt svåra o lista ut hur dom ska sitta  tongue

Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

pontan36 skrev:
Till tex. cigguttag så måste i dom flesta bilar så måste nyckeln vara i minst radioläge för att det ska finnas ström, men de kanske du visste?

Okej att jag skrev att jag va lite inkompetent tongue , Men ahh har provat i alla nyckel lägen , men vill inte ändå sad

xMaDRockz
26 augusti 2008 · 128 Inlägg

Låter ju troligast som att du kopplat fel.
Jag anser att det lättaste sättet är att koppla in den via bilstereon.
I en annan bil jag hade jag mätaren kopplad till reglaget som höjer/sänker instrumentbelysningen, Samma effekt på mätaren då smile
Men jag skulle nog rekomendera att du ger dig på bilstereon med en avbitare och sockerbitar smile


MvH

Senast redigerat av xMaDRockz (26 augusti 2008)

Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

xMaDRockz skrev:
Låter ju troligast som att du kopplat fel.
Jag anser att det lättaste sättet är att koppla in den via bilstereon.
I en annan bil jag hade jag mätaren kopplad till reglaget som höjer/sänker instrumentbelysningen, Samma effekt på mätaren då smile
Men jag skulle nog rekomendera att du ger dig på bilstereon med en avbitare och sockerbitar smile


MvH

Synd bara att det redan är ett jävla råttbo där bakom redan , men ska fan åka o köpa mig en multimeter eter jobbet o prova varenda kabeljävel jag ser.


Btw funkar biltemas billigare multimeter?
Lr ska man investera i någon annan?

Crille88
26 augusti 2008 · 1 353 Inlägg

säger som xmadrockz:
ut me stereon o koppla den på remotesladden och jordningen.. funkar kalasfint. och som sagt kolla så du har rätt sladd på rätt "pol"

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

Får väl bli o göra så, hur har ni andra dom kopplade då?

Coddas ProWanker
26 augusti 2008 · 211 Inlägg

låter skummt.. min polare hade liknande problem. funka bara på batteriet så han o jag blev litta smått iriterade. efter några försök så löda vi fast dem i kontackten till ljuset o då funka bara. skit skumt tyckte vi ,men det var vell bara dålig kontakt som var felet.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
Roundcube
26 augusti 2008 · 801 Inlägg

Joomp skrev:
Får väl bli o göra så, hur har ni andra dom kopplade då?

Jag tröttnade på att leta efter rätt kablar därfram, så jag skarvade på pyttesmå högtalarkablar och drog bak det till steget. hehe big_smile

Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

Coddas skrev:
låter skummt.. min polare hade liknande problem. funka bara på batteriet så han o jag blev litta smått iriterade. efter några försök så löda vi fast dem i kontackten till ljuset o då funka bara. skit skumt tyckte vi ,men det var vell bara dålig kontakt som var felet.

Vet du vilket mätare han hade ? Om det kanske är samma ?

Coddas ProWanker
26 augusti 2008 · 211 Inlägg

Joomp skrev:

Coddas skrev:
låter skummt.. min polare hade liknande problem. funka bara på batteriet så han o jag blev litta smått iriterade. efter några försök så löda vi fast dem i kontackten till ljuset o då funka bara. skit skumt tyckte vi ,men det var vell bara dålig kontakt som var felet.

Vet du vilket mätare han hade ? Om det kanske är samma ?

Nja jag vet att han köpte den på ridetech.se men jag vet ej vem som gjort mätaren?

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
pontan36 Mekaniker
26 augusti 2008 · 212 Inlägg

Vad är det för bil?

Joomp
26 augusti 2008 · 14 Inlägg

pontan36 skrev:
Vad är det för bil?

Det är en 740 turbo.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang