4299
Sök

arg buklor på bil fan!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
För ett tag sedan märkte jag att de var en liten liten bukla på bakdörren så någon har antagligen backat in i bilen eller slagit på den! men iaf jag säger till mor min "ring f-bolaget nu" men hon verkar ej bry sig.. sne igår så ser jag att nån jävel gjort en till buklar på samma dör fast denna bukla var lite värre då listen på dörren ramlat.. och ja säger det till morssan igen lixom va fan du betalar för helförsäkring varje månad dags att utnuttja de nu.. så skrev jag en lapp i förstret på bakdörren "du din jävel som har gjort 2buklar på bilen kan komma och knacka på nr ** du har en självrisk att betala" fattar inte hu någon kan göra samma sak två ggr i rad och bara skita i de.. vägra typ skriva en lapp "förlåt" eller något.. OBS* bilen har stått parkerad på samma ställe ett bra tag nu.. OBS*

Bmw osv..

272 Inlägg
20 april 2006
Försäkra den på dig själv så är det väl inga problem. blir bara problem när sånt händer om man inte har den på sig själv. Samma hände min polare. Han fick inte ut nåt

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
mr_loffe skrev:
Försäkra den på dig själv så är det väl inga problem. blir bara problem när sånt händer om man inte har den på sig själv. Samma hände min polare. Han fick inte ut nåt

är bara 16... bilen är mitt ansvar när jag är 18.. just nu står den på henne och hon kör lite då och då.. dock jag som övningskör med den mestadels men ändå jag förstår inte hur mor min kan vara så oberörd av händelserna om jag får reda på vem som gjort det då.. så .. ja... smile

Bmw osv..

911 Inlägg
20 april 2006
Samma här, Farsan skiter i bilen,
vi har en bil i grekland också som min morbror lånar av oss när vi inte är där på semester,
fyfan , har lust att ge den snåla idioten en smäll på käften.han röker inne i bilen och inte nog med det har han bränt på tyget som är på dörrsidan med sin cigarett :@   har hotat farsan lite, så vi ska fixa ett garage där borta när vi åker ner, 
morbrorn använder liksom bilen 10-11 månader om året och ändå e han snål och ringer till oss och vill ha pengar för att byta olja och kamremm samt för skattemärket ! :S
lacken e totalförstörd undertill också,  man blir sur som fan när man köper en helt ny bil med kontanter för att sedan en idiot ska förstöra skiten !
Senast redigerat av zortep (20 april 2006)

pic up the phone, wazzzaaa

676 Inlägg
20 april 2006
de e typ tvärtom för min morsa big_smile hon bryr sig om min bil som fan, inget får vara pajj eller däcken får inte vara slitna osv osv osv. men ändå är jag hos farsan idag och byter nya framdäck ;D ganska mycke laktrisar i vårat område typ big_smile

638 Inlägg
22 april 2006
UseDubbelTurbo skrev:
och ja säger det till morssan igen lixom va fan du betalar för helförsäkring varje månad dags att utnuttja de nu..

Jag hade inte anmält det till försäkringsbolaget, men då känner jag många lackerare som kan göra det svart också så blir inte dyrt. Anledningen är att premien skulle höjas om man gör det.

Nu vet jag inte om du känner till det men så fort du anmäler något till föräkringsbolaget som är lite större skada. T ex lackskada så kommer din mammas premie att höjas, väldigt få som vill det. Det är väl en anledning att hon inte gör det.

Sen varför sätter du inte bilen på dig själv? Finns ingen miniålder på när du kan äga en bil. Om du har försäkringen på dig själv också så sänker du din premie allteftersom. Dumt att ha den stående på sina föräldrar. För sen om du vill ha en dyrare / sportigare bil i framtiden så kommer du ha en skyhög premie.

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
22 april 2006
zortep skrev:
vi har en bil i grekland också som min morbror lånar av oss när vi inte är där på semester,
fyfan , har lust att ge den snåla idioten en smäll på käften.han röker inne i bilen och inte nog med det har han bränt på tyget som är på dörrsidan med sin cigarett :@   har hotat farsan lite, så vi ska fixa ett garage där borta när vi åker ner, 
morbrorn använder liksom bilen 10-11 månader om året och ändå e han snål och ringer till oss och vill ha pengar för att byta olja och kamremm samt för skattemärket ! :S
lacken e totalförstörd undertill också,  man blir sur som fan när man köper en helt ny bil med kontanter för att sedan en idiot ska förstöra skiten !

Och om ni låter han fortsätta låna bilen så är ni ju lika stora idioter som han? Vad klagar du på?

Kommer väl nånting här snart!

911 Inlägg
22 april 2006
Renjägarn skrev:
zortep skrev:

Och om ni låter han fortsätta låna bilen så är ni ju lika stora idioter som han? Vad klagar du på?

inte jag som e idiot, snarare farsan då, har Sedan första året han lånat bilen sagt till honom att inte ge ut den, får alltid montera bort alla extragrejjer innan jag åker tillbax till sverige för att inte han ska förstöra dom !

pic up the phone, wazzzaaa

Sök