400v.Hur koppla in en spis?

patrikke
29 augusti 2008 · 1 749 Inlägg

Är det någon som VET hur man kopplar in en spis?
Det är


Det blev fel!
Kolla min andra tråd med samma rubrik(nästan)

Senast redigerat av patrikke (30 augusti 2008)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Masterworks
29 augusti 2008 ·

Vad är det du undrar över då?

gorre
29 augusti 2008 · 250 Inlägg

patrikke skrev:
Är det någon som VET hur man kopplar in en spis?
Det är

http://web.telia.com/~u26128812/el/ovri … detbli.jpg
koppla bara in faserna där det står L1,L2,L3 nollan BLÅ kabel där det står att den ska va smile jord lägger du vid symbolen för jord på bilden längst till höger.

Borde finnas en klister lapp på baksidan av spisen med kopplings schema där det tydligt visar hur det ska va.

Om du är osäker så be nån som är 100% säker att göra det.

Waho Allmänt Jobbig
30 augusti 2008 · 1 200 Inlägg

gorre skrev:
Om du är osäker så be nån som är 100% säker att göra det.

Om han inte är utbildad menar du? För de är ingen försäkring som täcker om de inte finns papper på att de är gjort av en person med behörighet. hmm

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
gorre
30 augusti 2008 · 250 Inlägg

Waho skrev:

gorre skrev:
Om du är osäker så be nån som är 100% säker att göra det.

Om han inte är utbildad menar du? För de är ingen försäkring som täcker om de inte finns papper på att de är gjort av en person med behörighet. hmm

vadå
Här i finland så får man enligt EU direktiv koppla ALLT efter huvudsäkringarna själv (försäkrings bolagen måste täcka)dom har inget val.
Antog att detta även gällde i sverige då det är EU regler.Men om det inte är så, så ber jag om ursäkt för att ha uttalat mig utan att veta.

Waho Allmänt Jobbig
30 augusti 2008 · 1 200 Inlägg

gorre skrev:

Waho skrev:

gorre skrev:
Om du är osäker så be nån som är 100% säker att göra det.

Om han inte är utbildad menar du? För de är ingen försäkring som täcker om de inte finns papper på att de är gjort av en person med behörighet. hmm

vadå
Här i finland så får man enligt EU direktiv koppla ALLT efter huvudsäkringarna själv (försäkrings bolagen måste täcka)dom har inget val.
Antog att detta även gällde i sverige då det är EU regler.Men om det inte är så, så ber jag om ursäkt för att ha uttalat mig utan att veta.

Hah okej, fan va gött för er i finland då smile
Ska man vara riktigt laglig här så måste man ha olika certifikat eller behörigheter för olika "jobb".
Går EL 3året nu så det är mycket tjat om detta på skolan eftersom vi har projekt arbeten nu och ja vill ha praktisk tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
dabby född blåvit
30 augusti 2008 · 624 Inlägg

gorre skrev:

Waho skrev:

gorre skrev:
Om du är osäker så be nån som är 100% säker att göra det.

Om han inte är utbildad menar du? För de är ingen försäkring som täcker om de inte finns papper på att de är gjort av en person med behörighet. hmm

vadå
Här i finland så får man enligt EU direktiv koppla ALLT efter huvudsäkringarna själv (försäkrings bolagen måste täcka)dom har inget val.
Antog att detta även gällde i sverige då det är EU regler.Men om det inte är så, så ber jag om ursäkt för att ha uttalat mig utan att veta.

Nä landsregler styr över EU regler ibland, i Sverige får man inte göra ett skit mer än att installera sånt som går på förlängningssladd. Förr i tiden fanns något som hette att "man får göra vad man anser sig ha kunskap till". Men det ar för luddigt så dom ändrade till att man inte får göra nåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang