3833
Sök

Dagen efter: Hur länge dröjer det innan man kan köra bil igen

Delta_Rebel
30 augusti 2008
Trådstartare
Va ute o kröka igår, drack ungefär 7 starköl o ett par drinkar på krogen. Slutade dricka ungefär kl.23:45. Undrar hur länge de dröjer innan ja kan köra bil igen?  nån som vet?

Kombi-Nation
289 Inlägg
30 augusti 2008
Känner du dig dålig så ska du absolut inte ut på vägarna mer än som passagerare.....
Direkt tid kan man väl inte säga, det är från person till person...

Delta_Rebel
30 augusti 2008
Trådstartare
Känner mej skapligt fräsch, mådde inte dålit när ja vakna imorse.

Svetsare
3 150 Inlägg
30 augusti 2008
På körskolan jag gick på sa lärarn som hade en elev som skulle övningsköra med motorcykel på måndagen (han söp på fredagen) att han skulle köra sakta utan att ta ner fötterna, funkade perfa på torsdagen och fredagen men på måndan så gick det kasst även då han va nykter (balans sinnet rubbat efter fyllan)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Mästare
2 947 Inlägg
30 augusti 2008
http://hd.se/motor/2003/12/30/svaart_at … kan_koera/

Det är nog lugnt så länge du inte känner dej tung.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Mollllgan
30 augusti 2008
Trådstartare
jag låter ALLTID bilen stå dagen efter... Inte för att jag påstår att alla andra ska göra det med big_smile Men bara det att då vet jag att jag inte har ngt att oroa mig över... Jag klarar inte mer än 7 starköl sen så är det bara hem o spy lite=) Ha det fint buddy...

Kan ju rek dig att känner du dig det minsta skakis eller liknande så hade jag nog hållt mig ifrån bilen.

Mvh

Delta_Rebel
30 augusti 2008
Trådstartare
Ok låter bilen stå resten av dan då. Tack för svaren:)

Thorssa
31 augusti 2008
Trådstartare
Det varierar ju självklart från person till person. Finns ingen här som kan svara på när DU kan köra igen.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2008
jag kör näst intill alltid bil dagen efter... tar man bilen in till stan till nån polare på fest så tar man ju bilen hem dagen efter osv... dock blir jag alldrig bakis eller liknande, dagen efter känns inte änns att man har duckit dagen innan... det är skönt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 079 Inlägg
31 augusti 2008
brukar inte köra dagen efter då ska man ju ha det slappt hemma, ett par liter cola, en pizza och en hög med dvdfilmer och göra så lite som möjligt.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

C(^^,)
453 Inlägg
31 augusti 2008
Madhouse skrev:
brukar inte köra dagen efter då ska man ju ha det slappt hemma, ett par liter cola, en pizza och en hög med dvdfilmer och göra så lite som möjligt.

Här snackar vi nu vettö! Stor liraren   cool
Nä men håller med till 100%!

ProWanker
211 Inlägg
31 augusti 2008
E du osäker så skit i det!

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

* Klåpare
1 718 Inlägg
1 september 2008
Du kan räkna på hur många cl sprit du drukit. Sen delar du antalet cl i två, efterssom medelsvenssons kropp bränner 2 cl sprit i timmen. Då vet du hur många timmar det tar från sista klunken att bli lagligt nykter.
Är du däremot trött och/eller mår dåligt så kan det vara olämpligt att köra även om du är nykter.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
1 september 2008
12 timmar efter sista klunken brukar det va lugnt om man inte va aprak då vill säga. Jag brnner alkohol vldigt bra har blåt i alkest ca 6 timmar efter n rejälfylla på stan å då va det lugnt polaren som hade drukit ungefär lika mkt som mig blåste nästan 1promille hn väger dock ca 15kg mindre

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 september 2008
Bara frågan i tråden tycker jag är ren idioti.. Har fått slita nycklar ur en del folks händer när dom trott att det har gått att köra bil dan efter eller när dom har "räknat ut" när dom kan köra. Det är ren och skär idioti att köra dan efter.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
914 Inlägg
1 september 2008
Dom testade det här på brainiack eller vad fan det heter tongue Och det satt i bra länge.. Mkt längre än vad dom själva trodde.. Även fast man känner sig hur spelklar som helst så sitter det i. Lurigt det där.. Men en bra regel är ju att inte köra dagen efter.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 september 2008
jag kommer inte ihåg senast jag lät bilen stå dagen efter.. dock brukar jag alltid vänta till framåt eftermiddagen... jag kliver inte direkt upp dagen efter och går ut till bilen... det vore ju lite dumt..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök