6405
Sök

Strobe koppling! DET rök

678 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!
Behöver lite hjälp. Var i barkaby i helgen och köpte Såna där strobe lampor till lyktorna. koppla allt så det blinkar och har sig sen påstod min Kära store bror hur han visste hur man koppla Av/på knappen till den.. jaa du det sluta med att det började ryka och att kablarna brann..
Så nu frågar jag ngn som vet hur ska av/på knappen kopplas? ska den verkligen kopplas från batteriet? :S sen jordas 2 ggr? som mn bror gjorde?
Snälla hjälp wink

C(^^,)
453 Inlägg
1 september 2008
#2
Wtf tongue
Din lampor e nog brända nu!
Du ska dra 1 + kabel från batteriet till strömbrytar knappen. Sen kopplar du endast + i strömbrytan då du endast vill bryta strömen,  Jord sätter du bara i kaross, Stereon´s jord går bra med , Eller en kabel till batteriet också går bra.
Sen tada dom funkar.
P.S  Glöm inte 1 säkring på + kabeln. Säkringen skall sitta innan strömbrytarn! räcker la att ta en på ca 7.5

678 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#3
tack.. nej konstigt nog funkar lamporna tongue.. så går det när en säger att han kan sånt...

Neerd
1 596 Inlägg
1 september 2008
#4
HAHAHAHAHAH sorry men så kul när ngn kommer o bara.. "oo jag vet hur man kopplar" sen skiter det sig HAHA

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

329 Inlägg
1 september 2008
#5
alex_side skrev:
HAHAHAHAHAH sorry men så kul när ngn kommer o bara.. "oo jag vet hur man kopplar" sen skiter det sig HAHA

Äsch, det är ju så man lär sig! cool
Tråkigt iofs om nån tabbar sig med andras prylar..


Neerd
1 596 Inlägg
1 september 2008
#6
Molle_S60 skrev:
alex_side skrev:
HAHAHAHAHAH sorry men så kul när ngn kommer o bara.. "oo jag vet hur man kopplar" sen skiter det sig HAHA

Äsch, det är ju så man lär sig! cool
Tråkigt iofs om nån tabbar sig med andras prylar..

joo fan^^ måste få tummen ur o koppla in mina med=D och neon ljuset men vetefan vart:S

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...


Sök