Ni som har nyare stylade bilar se hit! hjälp :)

Tigerofsweden
20 maj 2008 · 1 231 Inlägg

varför inte bara leta på lite bilmodeller ? smile
S40 Heico eller va den heter , fråga honom tex ?! Pepita har la oxå en stylad ... bara kolla runt , finns ju HUR MKT som helst ...
ska inte vara några problem ...

laazy vorsprung durch teknik
20 maj 2008 · 886 Inlägg

Vecna skrev:
Om jag inte minns helt fel så får (fri tolkning) den inte ligga lägre än 6 eller 7 centimeter fråm marken enligt lag, sen om du lyckats få igenom den ändå om den varit lägre är ju en helt annan sak.

Helhetsgodkänd är tidigare än 98, vågar dock inte säga exakt år i skrivande stund och för trött för att söka på google, dock lagligt på alla bilar oavsett tillverkningsår

Gäller dom måtten från fronten och neråt eller från den lägsta punkten på bilen?

Henrik Elg Bilbyggare!!!
20 maj 2008 · 595 Inlägg

Någon som vet vad dom säger när man tagit bort baksätet på helbilsgodkänt fordon?? Går den att regga som 2 sittsig?

Angels
7 juni 2008 · 94 Inlägg

laazy skrev:

Vecna skrev:
Om jag inte minns helt fel så får (fri tolkning) den inte ligga lägre än 6 eller 7 centimeter fråm marken enligt lag, sen om du lyckats få igenom den ändå om den varit lägre är ju en helt annan sak.

Helhetsgodkänd är tidigare än 98, vågar dock inte säga exakt år i skrivande stund och för trött för att söka på google, dock lagligt på alla bilar oavsett tillverkningsår

Gäller dom måtten från fronten och neråt eller från den lägsta punkten på bilen?

Det var ju en bra fråga... Logik någon?

Logik säger ju mig att är det 6cm (eller om det nu är 7cm) så lär det ju vara lägsta punkten för allt annat ligger ju över och det är okej, det är iallafall hur jag skulle se på saken.

Vi kan ju vända på det, om fronten ligger på 6cm och lägsta punkten på 3cm så faller ju argumentet att 6cm får den vara som lägst, logiskt smile

kimpy
2 september 2008 · 17 Inlägg

när jag besiktade min så gav dom mig ett nummer som jag skulle ringa o fråga hur mycket man fick bygga om bilar o så
o när jag ringde o frågade dom då sa dom att du får  nästan bygga bilen hur du vill men den får inte vara farlig för andra traffikanter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang