Hej! Har kommit åt en Mazda626i 89! för billig peng = Polarns gammla! Dock så är växellåda rasad + koppling! Koppling gick först o sen körde han endå = crossväxla. Så nu har jag nämligen en liggandes mazda 626i 88! som ståt utomhus i ca 3-4 år! Rostig som fan! Passar den växellådan & OM den gör det vågar jag ta den till den " Nye " ??? Gärna lite tips med då jag aldrig bytt sådant på en framhjuldriven bil! Vet att man måste lyfta motorn bland annat.
Okej kanon! Men om den gamle mazdan ( rosthögen ) är en 2.0 så passar den endå bara att det skiljer lite utväxling. Är detta någon fara i längden ?? Hur är smidigaste sättet o byta lådan på dessa då ? Sorry för alla frågor men inte så påläst ang Mazdor över huvud taget. Min gamle var bara hej o hå nu åker jag till jobbet Joo just det ja! Ang kopplingen. Kan det räcka att bara byta lameller eller ska ja byta hela skiten ?
byt hela kopplingen det blir alltid bäst. det man märker på utväxlingarna är att 2,0 lådan "normalt brukar" vara så man får lägre varv på motorn jämfört med "som normalt brukar" mot 2,2an som "brukar" varva lite mer
byt hela kopplingen det blir alltid bäst. det man märker på utväxlingarna är att 2,0 lådan "normalt brukar" vara så man får lägre varv på motorn jämfört med "som normalt brukar" mot 2,2an som "brukar" varva lite mer
Okej! Tack för snabba svar Ska printa ut din länk där. Tyckte den verkar vara mycket bra info på! Tack som sagt!