6951
Sök

Byta instrumentbräda i E36:a

Konstruktör
1 053 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Jag har nu fått för mig att jag ska skaffa mig en svart instrumentbräda istället för den gråa som jag har nu.
Vad jag är ute efter är lite tips om hur man lättast plockar ner den befintliga instrumentbrädan, jag har absolut ingen aning om hur den sitter fast.

Behöver nu lite hjälp så jag vet hur jag ska göra på smidigaste sätt efter jag införskaffat den nya instrumentbrädan.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta problemet kanske inte borde ligga här, men jag orkar inte göra två trådar.

Hur som helst.

När jag startar bilen så börjar det tjuta.
Trycker jag ner bromspedalen så slutar det, och släpper jag den så fortsätter det.
Detta håller på i ca 10sekunder.
Vad kan det vara för fel?


Hjälp mig nu är ni snälla.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 september 2008
#2
hejsan är det min du ska köpa?..
Det är tok lätt och kan visa på plats. tog 25minuter ungefär. och då visste jag inte hur den satt innan. mvh tobias

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Konstruktör
1 053 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#3
haha, ja visst ja. Nu ser jag ju att det är du big_smile
Fan vad bra att man fick tag på dig här.


Tyvärr så har jag ingen möjlighet att åka upp till dig, vilket hade varit det smidigaste.
Men bussgods får bli fraktsättet.


Skickar ett PM med lite frågor.


240 Inlägg
2 september 2008
#4
Det är lätt... jag hade inte heller ingen aning när jag plockade ut hela min inredning... totalt så tömde jag nog hela bilen på ca 1 timme.

ta det lungt och kolla noga känn dig fram var den kan sitta m.m.

Konstruktör
1 053 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#5
Tack så mycket DJTrooper.

Det får bli en ordentlig projekttråd sen när jag drar igång så fler får ett hum om hur man gör.

Byte av instrumentbräda, bättre ljud i sidodörrarna, klä in taket, och klä alla säterna.
Förhoppningsvis så räcker budgeten till allt detta.
Men det märker vi big_smile

Men tack för era svar.



Sök