4980
Sök

matta fläckar på volvo 850!

stahre
3 september 2008
Trådstartare
#1
skrev ett inlägg igår om detta, har några matta fläckar på olika ställen på bilen, ser ut som om nån försökt dölja några repor eller nåt. ser varje fall inte bra ut. undrar om någon förstår ungefär vad jag menar och vet hur jag kan göra för att få bort dom? eller vet någon nån bra rekond firma i uppsala stad där man kanske kan få råd, och eventuellt hjälp till ett bra pris! o a o

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 september 2008
#2
provat att köra lite hårdrubbing på fläckarna??

2slow

518 Inlägg
3 september 2008
#3
farecla sen vaxa upp

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

stahre
3 september 2008
Trådstartare
#4
har kört rubbing en del, gav ingen större förbättring tyvärr...farcela?tongue

518 Inlägg
3 september 2008
#5
farecla g3 - mkt grovt rubbing. använde det efter en lackering i garage å fick bort den otäcka känslan av sandpapperskänsla i lacken.

http://www.tradetec.pl/images/farecla%201%20kg.jpg

finns på Mekonomen.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

stahre
3 september 2008
Trådstartare
#6
okej, men du tror att det kan fräscha upp lacken, är ju inga ojämnheter eller så, men värt att prova. hittade dock inte farcela på mekonomens hemsida. Tack för tipset

stahre
3 september 2008
Trådstartare
#7
en fråga till, bör jag införskaffa mig en polermaskin eller kanske låna en? eller kan jag gnugga och gnussa för hand? hittade en billig maskin på biltema, kan det vara något eller är det bara skit?

587 Inlägg
3 september 2008
#8
har också använt FARECLA G3 på en Ascona c jag hade som inte vart tvättad på flera år, det fick bort tom det som såg värst ut. polera upp med vax sen bara.


587 Inlägg
3 september 2008
#9
det blir ju bättre med maskin såklart, skaffa en som kostar en slant för de billiga blir inget vidare , kan tom bli repor.



Sök