Vad jag har läst står det att man får köra bilen till "Närmsta lämpliga verkstad", och den kan ju lika gärna ligga i Jokkmok, som jag anser som mest lämplig?
Jag är inte 100 på att det är så, men har för mig att jag har läst det någonstans i vilket ifall. Och då kan det ju innebära att man kanske känner någon som har verkstad, fast den kanske ligger 5mil ifrån där man bor, istället för att åka till den svindyra märkesverkstaden som ligger några kilometer bort..?
lånar tråden lite ^^ har en renault 5a som jag ska besiktiga vilken dag som helst, just nu är den oskattad o oförsäkrad , jag har tänkt att bara ha bilen försäkrad till o från besiktningen alltså endast 1 dag, för sen ska jag ha den ståendes i garaget utan försäkring hade jag tänkt , för att grejja lite me den osv.
så går d att fixa försäkring som gäller 1 dag eller hur gör man enklast o billigast?
hoppas ni förstod! kl e mycke o jag e lite sömnig ^^
de e ju bara ringa till nåt bolag å "teckna" en försäkring å sen dagen efter ringer du å säger upp den.
går dom verkligen me på d? blir man inte tvungen att betala för hela månaden ut eller nått ?
jag tror inte de. men vad gör några hundralappar för en bil att besikta? snålsvennson möjligt kanske.
Men skriv en försäkring på en månad så är nästa ägare nöjd en stund innan den fått igån sin
Vad jag har läst står det att man får köra bilen till "Närmsta lämpliga verkstad", och den kan ju lika gärna ligga i Jokkmok, som jag anser som mest lämplig?
Jag är inte 100 på att det är så, men har för mig att jag har läst det någonstans i vilket ifall. Och då kan det ju innebära att man kanske känner någon som har verkstad, fast den kanske ligger 5mil ifrån där man bor, istället för att åka till den svindyra märkesverkstaden som ligger några kilometer bort..?
de där e en rätt så luddig regel.. men ja tror dom menar me den verkstad som ligger närmast där du behinner dig som kan laga just de felet du har.