Volvo 740 Gle 88- Dör efter gaspådrag

Krille_89 Vetlanda
30 oktober 2007 · 30 Inlägg

Nu är vinterbilen inhandlad för kaffe pengar av en gammal farbror! Men tyvärr ett problem med den. När man startar den, och den har stått på tomgång ett tag och man gasar till säg till 4000varv, den svarar bra på gasen och så men sen när man släpper gasen så åker varvräknaren ner fort i botten och bilen hostar till och dör! Jag har fått en känsla att att den har lättare för att dö när den har stått ett tag så motorn har blivit lite varm. Den är nästan omöjlig att få igång direkt när den har dött oxå.. Tacksam för svar!

Krille_89 Vetlanda
30 oktober 2007 · 30 Inlägg

Är det ingen som tror sig kunna veta vad det kan vara?

t0tte
6 september 2008 · 32 Inlägg

Ha! Satt och sökte på det här just nu. Min gör likadant, bara dör när man accar och kommer över 4k. Inget pludder eller misständningar. Har fått för mig att det är soppatillförseln som fuckar. Själv ska jag testa med att byta soppafilter.

Edit: Hände inte ett skit med nytt filter... Precis som innan: Gasa, >4k, dör, koppling, går igång när den varvat ner till tomgång. Funkar dock att varva på stillastående. Tänkte även att det kunde vara så att det blev vakuum i tanken, så tog bort locket, likadant... Vafan?!

Edit2: Löst sig nu, var några små jävla hål på färskluftslangen, mellan lmm:en och spjällhuset. Detta fick till följd att han tog tjyvluft och lurade datorn. Nu jävlar går det igen, lycka till med din! wink

Edit3: Såg att du hade en gle, med e-motorn och mekaniskt sprut? Då hjälpte detta förmodligen inte dig ett skit. Sry.

Senast redigerat av t0tte (3 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang